inhaalrust tijdens opzegperiode en start nieuwe job

liemo
Topic Starter
Berichten: 1

inhaalrust tijdens opzegperiode en start nieuwe job

#1 , 14 sep 2010 07:22

Doorheen de jaren verzamelde ik talrijke overuren. Nu wil ik ontslag nemen per 1 oktober. In de regel na opname rest jaarlijks verlof en overuren moet ik nog slechts enkele dagen gaan werken na mijn ontslag (ontslagperiode normaliter 3 maand).
Is dat wettelijk om reeds per 15 oktober aan de slag te gaan bij mijn nieuwe werkgever? Dus reeds 100% werken en betaald worden bij nieuwe werkgever en nog ingeschreven staan en 100% betaald worden tot eind december bij oude werkgever?
Graag jullie advies.
mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 14 sep 2010 09:38

dat kan wettelijk perfect. Je moet gewoon oppassen indien er een niet-concurrentiebeding bij je huidige arbeidsovereenkomst staat. Indien dit zo is én wettelijk correct is, kan je mogelijks een probleem hebben, tenzij de werkgever zelf schriftelijk dit probleem aanvaardt als geen probleem. Check eens je AO :)

MarcRousseau
Berichten: 1
Locatie: Torhout

#3 , 20 aug 2011 14:50

Ik ben in dezelfde situatie: nog opzegperiode tot 08-09, maar ik heb nog 5 inhaalrustdagen staan.(kan in principe op 01-09 vrij zijn)
Mijn huidige werkgever staat mij niet toe deze te nemen op het einde van de opzegperiode!(noch op andere dagen)
Hij zegt dat ik de inhaalrust maar moeten nemen bij mijn nieuwe werkgever.
Kan hij mij verplichten om te komen werken, en wat gebeurt er als ik op 01-09 bij mijn nieuwe werkgever begin!

mvg

MR
mvg

MR

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 21 aug 2011 08:45

Als het effectief inhaalrust is, moet je ze, indien je ze niet kan nemen, uitbetaald worden bij uitdiensttreding.

Op 1 september bij je nieuwe werkgever beginnen is geen absoluut recht, zelfs al heb je die inhaalrust

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”