opzegtermijn architectenstage

JerreD
Topic Starter
Berichten: 2

opzegtermijn architectenstage

#1 , 07 sep 2010 16:09

Ik ben begonnen met mijn stage van architect. Ik heb een modelcontract van de orde, vanaf 1 september, waarin staat dat ik zelfstandige ben en ingeschreven op de lijst van stagiairs. Vermits ik mijn diploma pas over twee weken behaal ben ik nog niet ingeschreven bij de orde en ik ben ook nog geen zelfstandige omdat mijn stagemeester mij voor september heeft ingeschreven als student vanwege het financiële voordeel. Mijn stage zal voor de orde dan ook pas van start gaan vanaf oktober, wanneer alle administratie in orde is.

Nu is mijn vraag: Als ik ontslag zou nemen, wat is dan mijn opzegtermijn? Is dit de opzegtermijn op het contract, 1 maand, of is het de opzegtermijn voor een jobstudent, 3 dagen?

Bij voorbaat dank.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 07 sep 2010 17:26

Ik ben begonnen met mijn stage van architect. Ik heb een modelcontract van de orde, vanaf 1 september, waarin staat dat ik zelfstandige ben en ingeschreven op de lijst van stagiairs. Vermits ik mijn diploma pas over twee weken behaal ben ik nog niet ingeschreven bij de orde en ik ben ook nog geen zelfstandige omdat mijn stagemeester mij voor september heeft ingeschreven als student vanwege het financiële voordeel. Mijn stage zal voor de orde dan ook pas van start gaan vanaf oktober, wanneer alle administratie in orde is.

Nu is mijn vraag: Als ik ontslag zou nemen, wat is dan mijn opzegtermijn? Is dit de opzegtermijn op het contract, 1 maand, of is het de opzegtermijn voor een jobstudent, 3 dagen?

Bij voorbaat dank.