Redelijkheid werkgever of zie ik het echt verkeerd?

Pietersd.
Topic Starter
Berichten: 8

Redelijkheid werkgever of zie ik het echt verkeerd?

#1 , 05 sep 2010 00:28

Beste,
ik ben een bediende met een contract voor onbepaalde duur. Sinds november 2008 in dienst als uitvoerend bediende in een continue shift.
Nu heb ik per 1 september mijn ontslag gegeven bij mijn huidige werkgever.
Mijn bruto belastbaar inkomen is lager dan 56000 € maar hoger dan 26000 €.
Als ik nu de tabellen raadpleeg bij "http://www.werk.belgie.be/detailA_Z.asp ... utoAncher1" dan kom ik uit op een opzegtermijn van 1,5 maand. Mijn werkgever houdt echter voet bij stuk en beweerd dat ik 4,5 maand opzegtermijn heb.
Nu vraag ik mij af wat hiervan aan is, aangezien ik betrokken partij ben vind ik natuurlijk dat mijn werkgever onredelijk is, maar het kan natuurlijk best dat hij het bij het rechte eind heeft.

Kan iemand mij zeggen of mijn zicht echt zo vertroebeld is?

alvast bedankt voor de moeite.

Dennis

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 05 sep 2010 21:18

Beste,
ik ben een bediende met een contract voor onbepaalde duur. Sinds november 2008 in dienst als uitvoerend bediende in een continue shift.
Nu heb ik per 1 september mijn ontslag gegeven bij mijn huidige werkgever.
Mijn bruto belastbaar inkomen is lager dan 56000 € maar hoger dan 26000 €.
Als ik nu de tabellen raadpleeg bij "http://www.werk.belgie.be/detailA_Z.asp ... utoAncher1" dan kom ik uit op een opzegtermijn van 1,5 maand. Mijn werkgever houdt echter voet bij stuk en beweerd dat ik 4,5 maand opzegtermijn heb.
Nu vraag ik mij af wat hiervan aan is, aangezien ik betrokken partij ben vind ik natuurlijk dat mijn werkgever onredelijk is, maar het kan natuurlijk best dat hij het bij het rechte eind heeft.

Kan iemand mij zeggen of mijn zicht echt zo vertroebeld is?

alvast bedankt voor de moeite.

Dennis
Je opzegtermijn in de link die je gebruikt is niet wettelijk, maar wel gebruikelijk. Het standpunt van je werkgever zal MEESTAL door de rechtspraak maar aanvaard worden in de mate dat hij kan bewijzen dat hij 4,5 maand nodig heeft om een vervanger te vinden. Afhankelijk van het werk dat je doet, kan dat misschien 4,5 maand zijn, maar wss wel wat minder. Wil je je zin doordrijven, dan kan je (mits je werkgever inlichten!) bij je standpunt blijven en de werkgever kan je dan eventueel voor de rechtbank dagen om je een schadevergoeding te doen betalen.

Pietersd.
Topic Starter
Berichten: 8

#3 , 01 okt 2010 12:41

Bedankt,

de soep is niet zo heet gegeten als opgediend in mijn geval.
Na een open en eerlijk gesprek is de werkgever akkoord gegaan met mijn voorgestelde termijn van 1,5 maand.

vriendelijke groet.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”