Vraag omtrent ontslag

zymosis
Topic Starter
Berichten: 2

Vraag omtrent ontslag

#1 , 31 aug 2010 20:08

Beste,

Ik ben aangeworven bij mijn huidige bedrijf op 25 september 2000.

Nu voel ik dat mijn ontslag nakend is. Ik zit zelf met een burn-out en ik moet echt even de tijd voor mezelf nemen om te kijken wat echt belangrijk is. Maar wat is nakend ...

Stel dat ik mijn werkgever vraag dat hij mijn ontslag geeft met onmiddelijke ingang voor 25 september 2010 en met het betalen van een verbrekingsvergoeding, dient hij dan 12 maanden loon uit te betalen of 6 maanden?

Enerzijds zie ik 12 maanden aangezien september de maand is waarin mijn ancienniteit verhoogd word

Anderzijds denk ik 6 maanden aangezien ik nog net niet 10 jaar ancienniteit zou hebben.

Ik wil zo snel mogelijk rust vinden ...

mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 31 aug 2010 21:24

Beste,

Ik ben aangeworven bij mijn huidige bedrijf op 25 september 2000.

Nu voel ik dat mijn ontslag nakend is. Ik zit zelf met een burn-out en ik moet echt even de tijd voor mezelf nemen om te kijken wat echt belangrijk is. Maar wat is nakend ...

Stel dat ik mijn werkgever vraag dat hij mijn ontslag geeft met onmiddelijke ingang voor 25 september 2010 en met het betalen van een verbrekingsvergoeding, dient hij dan 12 maanden loon uit te betalen of 6 maanden?

Enerzijds zie ik 12 maanden aangezien september de maand is waarin mijn ancienniteit verhoogd word

Anderzijds denk ik 6 maanden aangezien ik nog net niet 10 jaar ancienniteit zou hebben.

Ik wil zo snel mogelijk rust vinden ...

mvg
1) ik vermoed dat je 6 of 9 maanden bedoelt (in de veronderstelling dat loon bruto niet meer dan zo'n 30000 euro bedraagt)

2) 25 september is de bepalende datum, vanaf 25 september ben je 10 jaar in dienst = 10 jaar anciënniteit.

Een "truuk" indien je werkgever je geen fouten kan verwijten, is om nu nog tijdskrediet (schriftelijk en aangetekend/tegen ontvangstbewijs!) aan te vragen bij je baas vanaf 1 oktober. Dan ben je beschermd tegen ontslag (behalve indien de werkgever kan bewijzen dat het niet door het tijdskrediet komt) én kom je over de termijn van 25 september. Als hij je daarn ontslaat, is er geen probleem.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”