Ontslag gegeven en werkgever wil opzegtermijn verkorten?

de_conne
Topic Starter
Berichten: 12

Ontslag gegeven en werkgever wil opzegtermijn verkorten?

#1 , 31 aug 2010 13:30

Beste,

Ik zit met volgende probleem. Ik werk als IT-consultant en heb net ontslag gegeven na 2 jaar dienst. Opzegtermijn start per 1 september.
Mijn oude werkgever wil mij in principe (wegens geen werk) al laten vertrekken per 16 september, maar bij mijn nieuwe werkgever kan ik pas starten per 1 Oktober.

Mijn oude werkgever stelt voor om die 11 werkdagen volgend op 15 september door mij te laten oppakken onder de vorm van:
4,5 ADV dagen + 1 wettelijke feestdag dat ik nog moest opnemen + 5 wettelijke vakantiedagen.

Die ADV's en wettelijke feestdag kan ik idd niet overdragen naar mijn nieuwe werkgever en zal ik dus nog opnemen in de opzegtermijn, maar die 5 wettelijke vakantiedagen kan ik natuurlijk wel overdragen.

Wat gebeurt er als ik hier niet mee akkoord ga? Kan mijn werkgever mij verplichten deze op te nemen? En per wanneer moet de onderlinge overeenkomst betreffende de opzegtermijn schriftelijk vastgelegd worden?

Hartelijk dank!!!!

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding