ontslag om medische redenen

axel_AZ
Topic Starter
Berichten: 1

ontslag om medische redenen

#1 , 25 aug 2010 13:07

Beste,

Morgen zal mijn behandelend geneesheer ontslag om medische redenen vragen aan mijn huidige werkgever. Ik weet echter niet wat dat inhoudt? Betekent dat dat ik morgen al ontslagen ben? En waar heb ik nog recht op na ontslag? Vakantiegeld? Uitbetalen van opgebouwde inhaalrustdagen?

Dank.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 25 aug 2010 18:46

Beste,

Morgen zal mijn behandelend geneesheer ontslag om medische redenen vragen aan mijn huidige werkgever. Ik weet echter niet wat dat inhoudt? Betekent dat dat ik morgen al ontslagen ben? En waar heb ik nog recht op na ontslag? Vakantiegeld? Uitbetalen van opgebouwde inhaalrustdagen?

Dank.
een behandelend geneesheer kan zelf geen ontslag vragen van iemand. Je kan wel aan de behandelend geneesheer vragen dat hij een attest, waarin hij verklaart dat je daar niet meer kan werken, opstuurt naar je werkgever. Het is uiteindelijk altijd jij of je werkgever die ontslag moet geven/nemen. Neme zelf geen ontslag, maar laat je ontslaan door je werkgever, om medische redenen.

Wat gebeurt er nu als je ontslagen wordt om medische redenen? Je wordt idd met onmiddellijke ingang ontslagen, zonder opzegtermijn of opzegvergoeding. Dan heb je wél recht op je vakantiegeld, op je overuren/inhaalrust, op werkloosheidsuitkeringen (indien je ontslagen wordt, anders is het een werk van iets langere duur!).

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”