wat met verlof?

sabbieke
Topic Starter
Berichten: 4

wat met verlof?

#1 , 18 aug 2010 10:53

Beste,

Ik zit met een vraagje.
Volgende jaar, eind januari begin ik als zelfstandig kinderverzorgster, samen met 3 andere collega's. De creche wordt dan geopend.
Ik moet nu wel op mijn werk gaan zeggen dat ik daar stop. Eind september krijg ik op mijn huidig werk mijn vast contract dus wil ik het zeker daarvoor zeggen maar ook om andere redenen.
Nu vroeg ik mij af hoe het zit met mijn verlof.
Eind september heb ik dan 1 jaar gewerkt en dit was ook dan mijn eerste job.
Hoe zit het met mijn verlof dan?
Kan ik dan eventueel de hele maand januari verlof krijgen, aangezien het er voor ons, de creche, het er toch niet inzit om al dadelijk verlof te pakken?
Wie kan mij helpen?

Bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
xena

#2 , 18 aug 2010 17:48

de vraag is of het vast contract er komt
indien het er komt kan je enkel 4 weken verlof na mekaar nemen wanneer de werkgever ermee akkoord gaat , als het er niet meer komt word je werkloos en dan kan je best het verlof nemen anders moet je toch de werkloosheidsuitkering terugbetalen als je uw verlof niet opgenomen hebt dat jaar

stel een arbeidsovereenkomst voor van bepaalde duur tot 31 december


als je met vieren een zaak opstart informeer u dan goed !

Franciscus
Berichten: 38602

#3 , 18 aug 2010 19:12

Wat te vlug -- als zelfstandig kinderverzorgster bent u zelfstandig en bepaal je zelf uw verlof

Maar de vraag was of u recht hebt... wel als uw verlofdienstjaar geldig is kan je dit jaar nog verlof nemen - moet je dat zelf.
Volgend jaar vanaf januari ben je zelfstandige - u hebt dan volgens bediende /arbeidersstatuut geen verlof.

Reclame

sabbieke
Topic Starter
Berichten: 4

#4 , 24 aug 2010 11:10

Hallo,

Bedankt voor de antwoorden.
Ik heb het ondertussen op mijn werk gezegd maar we zitten nog tot volgende woensdag met een drukke periode (vakantie is een drukke periode voor ons)
Ik ga dan ook eens tegoei vragen hoe het allemaal zit.
Normaal kreeg ik mijn vast contract eind september. Dat hadden ze al gezegd tegen mij maar ik ga nu vragen als het gaat voor een contract tot 28 januari omdat ik dan 31 januari op die andere plaats begin.
Normaal moet dat geen probleem zijn omdat we nog steeds opzoek zijn naar personeel.

Om volgend jaar in de zomer vakantie al verlof op te nemen zou mss net wat te vlug zijn als je pas bent gestart maar om te werken zie ik geen probleem :-)
we zouden wel met de eindejaarsfeesten gesloten zijn.

Groetjes

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”