Wanneer start de opzegtermijn precies (vraag ivm aanget.br)

vandevelde
Topic Starter
Berichten: 26

Wanneer start de opzegtermijn precies (vraag ivm aanget.br)

#1 , 17 aug 2010 21:05

Een klein vraagje :

Stel dat een opzegtermijn van 7 dagen ingaat na aangetekend schrijven (even geen rekening houdend met de maandag of de 1e der maand voor arb/bedienen) . Op welke dag precies start de opzeg ?

Bijv. op maandag 15 juni verstuur ik de brief. De kennisgeving is na 3 dagen. Dus di, woe en do. Start de opzegtermijn die donderdag of op vrijdag (effectief na die 3 dagen) ? Ik twijfel een beetje aan de term 'Op de derde werkdag na de verzending ervan'.

Alvast dank !

vandevelde francois

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 17 aug 2010 22:11

Een klein vraagje :

Stel dat een opzegtermijn van 7 dagen ingaat na aangetekend schrijven (even geen rekening houdend met de maandag of de 1e der maand voor arb/bedienen) . Op welke dag precies start de opzeg ?

Bijv. op maandag 15 juni verstuur ik de brief. De kennisgeving is na 3 dagen. Dus di, woe en do. Start de opzegtermijn die donderdag of op vrijdag (effectief na die 3 dagen) ? Ik twijfel een beetje aan de term 'Op de derde werkdag na de verzending ervan'.

Alvast dank !

vandevelde francois
je moet net wel rekening houden met de maandag of de eerste van de maand, afhankelijk van de situatie TENZIJ je in proeftijd zit. Enkel dan gaat die onmiddellijk in bij de kennisname van de ontslagbrief.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”