tijdskrediet en opzegtermijn

WVL
Topic Starter
Berichten: 10

tijdskrediet en opzegtermijn

#1 , 13 aug 2010 15:14

Graag had ik wat advies over volgende situatie:

5 jaar werkzaam in privébedrijf met meer dan 50 werknemers. Sinds 6 maand thuis wegens bevalling (3 maand zwangerschapsverlog en 3 maand ouderschapsverlof)
Binnen een maand lopen de 6 maanden af . Ik verkies echter om werk te zoeken in een totaal andere sector. Voorlopig zonder resultaat. Nu onmidellijk zelf ontslag nemen is geen goede optie, ik verbrand alle schepen achter mij en tijdens de opzegtermijn kan ik moeilijk gaan solliciteren etc.

Vraag 1 Kan het tijdskrediet geweigerd worden?
Vraag 2: Is het mogelijk om voltijds tijdskrediet op te nemen en bij het vinden van een nieuwe job mijn ontslag te nemen EN het tijdskrediet op te zeggen?
Vraag 3: Stel ik vind werk tijdens de looptijd van het tijdskrediet, wat zijn de gevolgen ivm de opzegtermijn die normaal 3 maanden bedraagt, loopt die door tijdens het tijdskrediet of dien ik opnieuw 3 maand aan de slag?
Vraag 4: Hoeveel bedraagt de uitkering tijdens het tijdskrediet en wat zijn de gevolgen (invordering?) indien het tijdskrediet opgezegd wordt voor een andere job?
Vraag 5: Andere creatieve oplossingen voor deze situatie?

Dank bij voorbaat!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
WVL
Topic Starter
Berichten: 10

#2 , 13 aug 2010 15:18

Aanvullende informatie:

Bediendencontract onbepaalde duur.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”