opzeggingstermijn bediende,opschortend?

LRCA75
Topic Starter
Berichten: 7

opzeggingstermijn bediende,opschortend?

#1 , 06 aug 2010 14:44

Mijn werkgever heeft mijn overeenkomst opgezegd, mits het respecteren van een termijn van 3 maanden. Echter via een dading wordt er een verkorte termijn voorzien, nl 2 maanden met opzeggingsvergoeding.
Echter was ik van plan om mijn resterende dagen op te nemen tegen het einde van die periode zodat ik sneller weg kan.
Werken de vakantiedagen, welke goedgekeurd zijn door mijn directe chef, als opschortend? En mocht dit zo zijn kan ik misschien proberen deze vast te laten leggen in de dadingsovereenkomst? Zodat deze dan toch niet opschortend zouden werken.Of slaat dit op niets?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 06 aug 2010 19:21

Mijn werkgever heeft mijn overeenkomst opgezegd, mits het respecteren van een termijn van 3 maanden. Echter via een dading wordt er een verkorte termijn voorzien, nl 2 maanden met opzeggingsvergoeding.
Echter was ik van plan om mijn resterende dagen op te nemen tegen het einde van die periode zodat ik sneller weg kan.
Werken de vakantiedagen, welke goedgekeurd zijn door mijn directe chef, als opschortend? En mocht dit zo zijn kan ik misschien proberen deze vast te laten leggen in de dadingsovereenkomst? Zodat deze dan toch niet opschortend zouden werken.Of slaat dit op niets?

Alvast bedankt voor jullie reactie.
http://www.vacature.com/carriere/wannee ... -geschorst" onclick="window.open(this.href);return false;

je kan natuurlijk altijd de termijn verkorten naar onderling overleg.

xena

#3 , 07 aug 2010 11:58

bij ontslag gegeven door de werkgever schorst verlofdagen de opzeggingstermijn , indien u in onderlinge overeenkomst de opzeggingstermijn inkort kan u geen werkloosheidsuitkering ontvangen voor deze periode . u kan wel in onderling overleg uw sollicitatieverlof opsparen

arbeidsovereenkomst 3/7/1978 art. 85 Wanneer zijn jaarlijks loon hoger is dan ((16.100) EUR), mag de bediende afwezig zijn binnen de in het eerste lid bepaalde perken(1 dag per week) gedurende de laatste zes maanden van de opzeggingstermijn; tijdens de voorafgaande periode mag hij slechts één halve dag per week afwezig zijn.

Reclame

j.demoor
Berichten: 10360

#4 , 08 aug 2010 09:33

“Art.38...§2.Bij opzegging door de werkgever gegeven vóór of tijdens de schorsing ,houdt de opzeggingstermijn op te lopen tijdens die schorsing...“(Arbeidsovereenkomstenwet 3 juli 1978).

‘...via een dading wordt er een verkorte termijn voorzien‘ kan twijfels doen rijzen over het van toepassing blijven van voornoemde bepaling,tenzij u uitdrukkelijk in uw dading vermeldt dat ze wel van toepassing blijft.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”