Geldigheids arbeidscontract

joskevermeulen
Topic Starter
Berichten: 4

Geldigheids arbeidscontract

#1 , 04 aug 2010 10:26

Beste Experts,

Stel ik zit in volgende situatie:

- Ik zou ontslag willen nemen (eerste maal, dus nog geen ervaring mee). Dan is er dus toch steeds een periode van een aantal dagen (1 a 2) tussen het ontslag nemen en het tekenen van een contract bij je andere werkgever? Stel in die periode van 1 a 2 dagen trekt mijn nieuwe werkgever zijn aanbod terug (minime kans, maar je weet nooit).

Natuurlijk heb ik dan ontslag genomen en kan niet meer terug. Ook kan ik dan niet meer beginnen bij nieuwe werkgever. Hoe zit dat dan en wat raden jullie aan?

Tweede vraag:

een contract wordt in tweevoud opgesteld? Stel dat ik een contract heb dat ondertekend is door mijzelf en door de tegenpartij, maar dat de tegenpartij enkel een contract heeft ondertekend door hen. Ik veronderstel dan dat dat contract van mij hen overruled? Of is die in tweevoud een absolute rechtsregel? Volgens mij kan dit niet, want dan zou zowiezo een vand e partijen steeds zijn contract kunnen wegwerpen en zeggen dat hij nooit iets ondertekend heeft? Dus in kort indien een van de twee partijen een contract heeft (dat normaal gezien in tweevoud moet opgesteld zijn) dat ondertekend is door de twee partijen en de andere partij heeft enkel een contract ondertekend door de ene partij, dat het eerste het tweede overruled?

mvgr,

Jos

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Joeri_J
Berichten: 650

#2 , 04 aug 2010 10:40

Je kan je contract bij je nieuw werk tekenen 'voor' je uw ontslag aanbied.
In het contract wordt dan beschikbaarheids datum opgenomen dat dit geld na opzegperiode bij het vorige werk.
En dat je dit zo vlug mogelijk laat weten.

Vervolgens zeg je u contract op bij de HR, of via aangetekend schrijven.

Dus via deze manier kan je niet in de situatie komen dat:

je uw ontslag geeft,
je het nieuwe contract de dag later niet meer mag tekenen.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”