vervanginscontract

BRANKO
Topic Starter
Berichten: 3

vervanginscontract

#1 , 03 aug 2010 14:53

Momenteel ben ik tewerkgesteld onder 3 contracten: 1) een parttime gescocontract van onbepaalde duur (19h). Een contract van bepaalde duur van 7 h van een loopbaanonderbreker en nog een contract van 7h van een loopbaanonderbreker. Deze vervangingen doe ik al ongeveer 5 Jaar. Wat zijn mijn verworven rechten als vervanger. Heb ik recht op een contract van onbepaalde duur? IK ben tewergesteld in een bibliotheek en ik vervang voor 2x7 uren 2 benoemde ambtenaren.

groetjes[quote][/quote]

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 03 aug 2010 21:54

Momenteel ben ik tewerkgesteld onder 3 contracten: 1) een parttime gescocontract van onbepaalde duur (19h). Een contract van bepaalde duur van 7 h van een loopbaanonderbreker en nog een contract van 7h van een loopbaanonderbreker. Deze vervangingen doe ik al ongeveer 5 Jaar. Wat zijn mijn verworven rechten als vervanger. Heb ik recht op een contract van onbepaalde duur? IK ben tewergesteld in een bibliotheek en ik vervang voor 2x7 uren 2 benoemde ambtenaren.

groetjes
welke contracten heb je de afgelopen 5 jaar gehad (met exacte datums van begin & einde best)?

BRANKO
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 05 aug 2010 16:30

Momenteel ben ik tewerkgesteld onder 3 contracten: 1) een parttime gescocontract van onbepaalde duur (19h). Een contract van bepaalde duur van 7 h van een loopbaanonderbreker en nog een contract van 7h van een loopbaanonderbreker. Deze vervangingen doe ik al ongeveer 5 Jaar. Wat zijn mijn verworven rechten als vervanger. Heb ik recht op een contract van onbepaalde duur? IK ben tewergesteld in een bibliotheek en ik vervang voor 2x7 uren 2 benoemde ambtenaren.

groetjes
welke contracten heb je de afgelopen 5 jaar gehad (met exacte datums van begin & einde best)?
Waarom is dit belangrijk? :?

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 05 aug 2010 20:42

welke contracten heb je de afgelopen 5 jaar gehad (met exacte datums van begin & einde best)?
Waarom is dit belangrijk? :?
omdat een aantal opeenvolgende contracten bepaalde rechten kan opleveren (alhoewel het hier bij 2 van die contracten al duidelijk over vervangingscontracten).

BRANKO
Topic Starter
Berichten: 3

#5 , 09 aug 2010 18:35

welke contracten heb je de afgelopen 5 jaar gehad (met exacte datums van begin & einde best)?
Waarom is dit belangrijk? :?
omdat een aantal opeenvolgende contracten bepaalde rechten kan opleveren (alhoewel het hier bij 2 van die contracten al duidelijk over vervangingscontracten).
Ik heb dus parttime een contract van onbepaalde duur. De overige 2 contracten zijn van bepaalde duur telkens voor één jaar en volgen elkaar dag na dag ieder jaar op. Maar het zijn vervangingscontracten. Wil dat zeggen dat je :evil: met een vervangingscontract geen rechten opbouwt? :evil:

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#6 , 09 aug 2010 21:26

omdat een aantal opeenvolgende contracten bepaalde rechten kan opleveren (alhoewel het hier bij 2 van die contracten al duidelijk over vervangingscontracten).
Ik heb dus parttime een contract van onbepaalde duur. De overige 2 contracten zijn van bepaalde duur telkens voor één jaar en volgen elkaar dag na dag ieder jaar op. Maar het zijn vervangingscontracten. Wil dat zeggen dat je :evil: met een vervangingscontract geen rechten opbouwt? :evil:
vervangingscontracten geven je idd geen recht op een contract van onbepaalde duur. Als je verder geen contracten had, bouw je geen speciale rechten op. Tenzij er in het bibliotheekwezen bij de overheid speciale regels zijn, waarvan ik alvast geen weet heb.

FrankV
Berichten: 277

#7 , 10 aug 2010 00:58

Waar je alleszins wel recht op hebt, is een werkloosheidsuitkering, mocht één of beide vervangingscontracten beëindigd worden.
Je werkt als contractueel in overheidsdienst.
Afhankelijk van je leeftijd, moet je een referte periode van 24, 33 of 42 maanden hebben.
Vermits je 5 jaar heb gewerkt, is dat geen probleem.
Je hebt geen voltijdse betrekking, vermits je "maar" 33/38ste werkt. ( als 38 uur de norm is ).
Verlies je een vervangingscontract van 7 uur, dan moet je je inschrijven bij de VDAB, en heb je recht op een (bruto) werkloosheidsvergoeding van Y aantal halve dagen werkloosheidsvergoeding per week
Y = Q x 12 / S
Q = 7
S = 38 (?)
Die werkloosheidsvergoeding = Y x 60 of 58% van je laatste ( begrensde )brutoloon.
Zie bijvoorbeeld FOD Werkgelegenheid Arbeid en Sociaal overleg
Startpagina > Thema's > Arbeidsovereenkomsten > Algemene informatie > Basisbegrippen en soorten arbeidsovereenkomsten
Het verstand is een betere koppelaarster dan dwaze bronst
( Arthur Schopenhauer )

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”