Ben ik schuldig? Hoe lang nog?

nazmul
Topic Starter
Berichten: 189

Ben ik schuldig? Hoe lang nog?

#1 , 02 aug 2010 16:40

Geachte,

Ik had contract met een werkgever in loon dienst (software programmeur) voor 9 maand, hij heeft mij geen werk verzekerd, ik heb geen werk, leef ik met leefloon.

Na mijn werk verlies, 7 maand lang GRATIS, die zelfde werkgever, is bezig met mij om verandering in zijn programma. Omdat programma dat ik heb gemaakt heeft problemen 1, 2, 3 enz.. 7 maanden heb ik GRATIS 7 uur ingestoken elke dag.

Ik ben bang dat ik hier aan schuldig ben of niet? Daarom heb ik dit gedaan, zo dat tot het goed eind komt. Maar hij is nog bezig. Ik wil stoppen.

Is dit correct? Heeft hij nog wettelijk recht om dit te vragen aan mij? Hij is niet meer mijn werkgever, hij geeft mij het gevoel dat ik ben schuldig met zijn programma,
omdat ik in het begin niet wist wat de werkgever van plan was.

9 maand was veel te kort, om een programma te bouwen voor hun, dus daar zat de fout met programma. Nu werkt het wel, ik heb geholpen dat het verder kan gebruikt worden.

Als zijn programma nog niet werkt, zo als hij wil? Heeft hij recht om mij zo nog te misbruiken zonder contract zonder niks????

Mvg
Nazmul

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 02 aug 2010 20:53

Als u in dienstverband werkte en u bent nu niet meer in dienst dan kan de ex-werkgever je niet verplichten om gratis voor hem te komen werken.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

j.demoor
Berichten: 10360

#3 , 04 aug 2010 11:08

‘Ik had contract met een werkgever in loon dienst’ houdt in dat 3 JULI 1978. - Wet betreffende de arbeidsovereenkomsten van toepassing is.

“Art.9.De arbeidsovereenkomst voor een bepaalde tijd of voor een duidelijk omschreven werk moet voor iedere werknemer afzonderlijk schriftelijk worden vastgesteld uiterlijk op het tijdstip waarop de werknemer in dienst treedt. Is er geen geschrift waaruit blijkt dat de arbeidsovereenkomst voor een bepaalde tijd of voor een duidelijk omschreven werk is gesloten, dan gelden voor deze arbeidsovereenkomst dezelfde voorwaarden als voor de arbeidsovereenkomsten voor onbepaalde tijd. Art.18.Ingeval de werknemer bij de uitvoering van zijn overeenkomst de werkgever of derden schade berokkent, is hij enkel aansprakelijk voor zijn bedrog en zijn zware schuld. Voor lichte schuld is hij enkel aansprakelijk als die bij hem eerder gewoonlijk dan toevallig voorkomt.”(3 JULI 1978. - Wet betreffende de arbeidsovereenkomsten).

‘Ik ben bang dat ik hier aan schuldig ben ‘ maakt geen einde aan uw arbeidsovereenkomst noch aan de verplichting uw loon te betalen.

Wend zo nodig tot de Inspectie Sociale Wetten:
http://www.vlaanderen.be/servlet/Satell ... ijn%2FView" onclick="window.open(this.href);return false;
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”