Werkgerelateerde vraag

Strad
Topic Starter
Berichten: 4

Werkgerelateerde vraag

#1 , 30 jul 2010 00:19

Ik werk sinds dec 2008 bij het Onafhankelijk Ziekenfonds, dus ondertussen met een vast contract. Ik was deze job beu en ben gaan solliciteren bij een ander bedrijf. Ik heb de job en heb een contract getekend om te starten met werken bij hen op 10/08/2010.

Vermits ik in de verkoop sta, heb ik zo lang mogelijk gewacht om mijn ontslag te geven, want zodra ze dit weten, mag je de baan niet meer op en zou ik dus thuis hebben gezeten. Gisteren bel ik dus naar mijn verantwoordelijke bij OZ om mijn ontslag aan te kondigen en zij probeert mij te overtuigen om toch te blijven. Ik zeg dat ik niet meer dezelfde job wil doen, dus beloofd ze mij tegen eind augustus, begin september een andere job (die ik héél graag zou willen doen).

Probleem, ik heb dus getekend bij dit ander bedrijf, maar wil daar dus eigenlijk liever niet beginnen. Dit contract start wel met een proefperiode en een opzeg van 7 dagen langs beide kanten. Kan ik hen gewoon laten weten dat ik niet start?? Dit is contractbreuk natuurlijk, en ik heb geen idee wat de gevolgen hiervan kunnen zijn vb financieel

Want probleem is ook dat dat bedrijf in collectieve vakantie is, en pas terug start op 09/08/2010, een dag voor mijn start. Dus aangetekend schrijven ofzo, zal niet terecht komen denk ik. Heb wel een nummer van de persoon die mij normaal zou opleiden, maar weet niet of dit voldoende zou zijn....

Hopelijk kan iemand me advies geven wat ik best doe in deze?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
FrankV
Berichten: 277

#2 , 30 jul 2010 01:43

In je nieuwe job :Als bediende is je proefperiode minimaal één maand. Je kan je opzeg pas geven na die maand, en moet dan nog minimaal 7 dagen presteren. Dus lijkt het mij normaal dat je "nieuwe" werkgever een schadevergoeding zal eisen van 1 maand brutoloon.
Het verstand is een betere koppelaarster dan dwaze bronst
( Arthur Schopenhauer )

Strad
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 30 jul 2010 15:08

In je nieuwe job :Als bediende is je proefperiode minimaal één maand. Je kan je opzeg pas geven na die maand, en moet dan nog minimaal 7 dagen presteren. Dus lijkt het mij normaal dat je "nieuwe" werkgever een schadevergoeding zal eisen van 1 maand brutoloon.
Bedankt voor de hulp.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”