Ontslagen zonder reden en geen geld meer gekregen

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

Re: Ontslagen zonder reden en geen geld meer gekregen

#16 , 09 aug 2010 21:34

Die stortingen kloppen bijna nooit maar mijn vriend is iemand die zich daarbij neerlegd. Ja daar kan ik dan ook niks meer aan doen zeker ...
En 9 maanden zonder interim
bij 9 maanden zonder interim (aaneensluitend) zou hij idd normaal gezien 4 weken moeten krijgen. Je kan eventueel eens naar z'n vakbond stappen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
FrankV
Berichten: 277

#17 , 10 aug 2010 02:04

NOOIT maar dan ook NOOIT voor akkoord terugzenden of ondertekenen.
De klassieke valstrik die veel werkgevers ( hun HR-manager, hun sociaal secretariaat, hun advocaat ) spannen voor de werknemer!
Het verstand is een betere koppelaarster dan dwaze bronst
( Arthur Schopenhauer )

xena

#18 , 10 aug 2010 11:43

Die stortingen kloppen bijna nooit maar mijn vriend is iemand die zich daarbij neerlegd. Ja daar kan ik dan ook niks meer aan doen zeker ...
En 9 maanden zonder interim
bij 9 maanden zonder interim (aaneensluitend) zou hij idd normaal gezien 4 weken moeten krijgen. Je kan eventueel eens naar z'n vakbond stappen.
en wat nu , want ze hebben hun goeie wil getoond en akkoord gegaan met 2 weken
uw advies was : een beetje kort door de bocht. Door de brief voor akkoord ondertekend terug te sturen, kan je je goeie wil tonen tegenover de werkgever
ik schreef :
5)er is geen enkele reden om akkoord te gaan u hoeft ook niks voor akkoord te tekenen is ten strengste af te raden ,

stuur je een brief ;
voor ontvangst , onder voorbehoud van alle recht en zonder enige nadelige erkenning . en nooit voor akkoord .

zo zie je maar een schrijven dat je wil ontvangen , is tekenen voor ontvangst + een voorbehoud maken
en nooit voor akkoord

ik ben wel akkoord met frankv zijn antwoord

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#19 , 10 aug 2010 12:59

Die stortingen kloppen bijna nooit maar mijn vriend is iemand die zich daarbij neerlegd. Ja daar kan ik dan ook niks meer aan doen zeker ...
En 9 maanden zonder interim
bij 9 maanden zonder interim (aaneensluitend) zou hij idd normaal gezien 4 weken moeten krijgen. Je kan eventueel eens naar z'n vakbond stappen.
en wat nu , want ze hebben hun goeie wil getoond en akkoord gegaan met 2 weken
uw advies was : een beetje kort door de bocht. Door de brief voor akkoord ondertekend terug te sturen, kan je je goeie wil tonen tegenover de werkgever
ik schreef :
5)er is geen enkele reden om akkoord te gaan u hoeft ook niks voor akkoord te tekenen is ten strengste af te raden ,

stuur je een brief ;
voor ontvangst , onder voorbehoud van alle recht en zonder enige nadelige erkenning . en nooit voor akkoord .

zo zie je maar een schrijven dat je wil ontvangen , is tekenen voor ontvangst + een voorbehoud maken
en nooit voor akkoord

ik ben wel akkoord met frankv zijn antwoord
ik heb vanaf m'n eerste post duidelijk gesteld: in de veronderstelling dat de opzegtermijnen in orde zijn. Dan geldt m'n antwoord nog steeds...

xena

#20 , 10 aug 2010 16:31

ik heb vanaf m'n eerste post duidelijk gesteld:
5. maakt in principe niks uit.
arbeidsovereenkomstenwet Art. 39. § 1. Is de overeenkomst voor onbepaalde tijd gesloten, dan is de partij die de overeenkomst beëindigt zonder dringende reden of zonder inachtneming van de opzeggingstermijn vastgesteld in de artikelen 59, 82, 83, 84 en 115, gehouden de andere partij een vergoeding te betalen die gelijk is aan het lopend loon dat overeenstemt hetzij met de duur van de opzeggingstermijn
dit is een dwingende bepaling men kan hier niet zomaar vanaf wijken het zal er dus van afhangen hoe het schrijven met het akkoord is geformuleerd . alsook het akkoord is pas gegeven nadat de arbeidsovereenkomst reeds was verbroken . best is nu naar de juridische dienst van de vakbond te gaan ipv. naar het kantoortje om de hoek , veel kans dat daar nu een vervanger zit die maar half opgeleid is voor deze taak
hoe gaat de rva een akkoord met een ontslag interpreteren denk je ?
de rva zal een schorsing geven van 2 weken als er geen ander werk is gevonden waar minstens 4 weken word gewerkt

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#21 , 10 aug 2010 16:55

ik heb vanaf m'n eerste post duidelijk gesteld:
5. maakt in principe niks uit.
gelieve niet enkel te quoten wat je uitkomt, xena...

"1. ja (als het aantal kalenderdagen verbreking klopt, maar dit kan enkel indien we de ancienniteit van je werkgever weten)"
(met voor alle duidelijkheid een typo tussen werkgever en werknemer)
hoe gaat de rva een akkoord met een ontslag interpreteren denk je ?
de rva zal een schorsing geven van 2 weken als er geen ander werk is gevonden waar minstens 4 weken word gewerkt
fout, de RVA is daar vrij in om hierover te oordelen. Op de C4 zal immers niet staan dat de werknemer zelf ontslag heeft genomen of in onderling akkoord ontslag is genomen. Er zal daarenboven staan dat er een verbrekingsvergoeding is uitbetaald. Enkel indien de RVA zelf de berekening doet van de verbrekingsperiode, kan er zich een probleem stellen, maar da's niet standaard. Dit kan trouwens opgevangen worden door verlof in te plaatsen.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”