Ontslagvergoeding: wat bepaalt dit?

Sven002
Topic Starter
Berichten: 1

Ontslagvergoeding: wat bepaalt dit?

#1 , 23 jul 2010 19:56

Ik ben ontslagen en moet geen opzeg uitvoeren. Er wordt nu een voorstel opgestuurd maar enkele zaken zijn niet mee opgenomen zoals:
-) thuiswerkvergoeding
-) jaarlijkse cadeaucheque (wordt betaald als er 1 jaar geen ongeval is geweest met verlet)
-) vroeger moeste we voor het aanvullend pensioen iets bijbetalen maar dit moest na een tijd niet meer (fonds was "rijk" genoeg).
-) carwash vergoeding
Mij lijkt dit dat dit er mee in moet ?

Is er ergens een tabel met de waarde van een leasing. Voor een S-max full option , rekenen zij 370 euro per maand aan als voordeel in natura. Dit lijkt me nogal weinig aangezien in alles studies dit minstens 500 euro is.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mariette
Berichten: 2507

#2 , 23 jul 2010 20:08

een kadocheque voor een jaar zonder ongevallen terwijl je er niet meer werkt? hoe wil je dat opeisen?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 23 jul 2010 20:31

ontslagvergoeding of opzeg zonder prestaties?

Reclame

FrankV
Berichten: 277

#4 , 23 jul 2010 23:44

Alleszins dit voorstel NIET ondertekenen. In geen geval toebijten! Je hangt dan vast aan de haak! :D
Waarschijnlijk heb je recht op meer.
Indien je aangesloten bent bij een vakbond, onmiddellijk overmaken aan vakbond. Hun juridische dienst zorgt dan voor verdere afhandeling.
Indien niet aangesloten bij vakbond, tja, een advocaat raadplegen.

Moeten o.a. mee in rekening genomen worden :
- voordeel in natura van je bedrijfswagen ( met tankkaart )
- je GSM, laptop, etc..
- dertiende, veertiende maand of hoe het ook heet
- vakantiegeld ( enkel, dubbel )
- maaltijdcheques
- bijdrage van werkgever in groepsverzekering, hospitalisatieverzekering
- etc...
Die cadeau van je baas lijkt me geen loon, maar ( hoe heet het ook weer? ) een gratificatie ?
Voor de rest bestaat er de formule Claeys die een onderhandelingsbasis is.

Het voordeel van je wagen is, maandelijks, de leasingkost die de werkgever betaalt, MIN wat je zelf bijdraagt ( afhouding op je nettoloon ).
Maar de leasingkost ken je niet. Heb je, bij de keuze van je bedrijfswagen, geen "beschikbaar" budget gekregen? Heb je geen bedrijfswagencontract moeten ondertekenen? Staat daar niet in : Zoveel jaar of zoveel kilometers?
Het verstand is een betere koppelaarster dan dwaze bronst
( Arthur Schopenhauer )

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”