Kan uw baas weigeren ontslag te aanvaarden?

BertVA
Topic Starter
Berichten: 2

Kan uw baas weigeren ontslag te aanvaarden?

#1 , 23 jul 2010 19:22

Situatie die mijn vriendin meemaakt momenteel. Ze wil haar ontslagbrief indienen maar de baas weigert nu te willen tekenen. Puur voor het geld want ze werkt in-house bij een klant waarop haar baas goed verdient.

Kan dit zomaar dat een baas ontslag weigert?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 23 jul 2010 19:28

Situatie die mijn vriendin meemaakt momenteel. Ze wil haar ontslagbrief indienen maar de baas weigert nu te willen tekenen. Puur voor het geld want ze werkt in-house bij een klant waarop haar baas goed verdient.

Kan dit zomaar dat een baas ontslag weigert?

Alvast bedankt
een baas hoeft geen ontslag te tekenen, je vriendin kan de ontslagbrief gewoon aangetekend opsturen.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 jul 2010 19:31

Bij mijn weten bestaat in België niet de mogelijkheid iemand gedwongen te laten werken.

Als uw vriendin haar ontslag geeft, kan de baas haar dus niet verplichten te komen werken.

Wel kan de baas weigeren afstand te doen van zijn recht op opzeggingsvergoeding of schadevergoeding waarop hij eventueel recht heeft.

Met andere woorden: uw vriendin kan haar ontslag geven, maar moet er eventueel de financiële gevolgen van dragen.

Reclame

BertVA
Topic Starter
Berichten: 2

#4 , 23 jul 2010 19:41

Dus vanaf het moment dat het aangetekend schrijven toekomt gaat haar opzegtermijn van start?

Zijn manier is van alles te bespreken op 26 augustus wat nog lang is natuurlijk. Mijn vriendin wil hoe dan ook dat die ontslagbrief getekent wordt...

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#5 , 23 jul 2010 19:46

Dus vanaf het moment dat het aangetekend schrijven toekomt gaat haar opzegtermijn van start?

Zijn manier is van alles te bespreken op 26 augustus wat nog lang is natuurlijk. Mijn vriendin wil hoe dan ook dat die ontslagbrief getekent wordt...
opzegtermijn gaat niet noodzakelijk van start bij het toekomen van het aangetekend schrijven. Daarvoor hebben we de volgende gegevens nodig:

- contract bepaalde/onbepaalde duur (indien bepaald: hoe lang)?
- contract als bediende of als arbeider
- nog in proefperiode of niet?
- paritair comité (welke sector?)
- ancienniteit?

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”