Documenten bij eigen ontslag

Kaar
Topic Starter
Berichten: 1

Documenten bij eigen ontslag

#1 , 20 jul 2010 14:07

Ik heb zelf mijn ontslag gegeven, maar welke documten moet ik dan ontvangen van mijn werkgever op het einde van de opzegtermijn? C4 of is dat enkel wanneer je ontslagen wordt? En zijn er nog andere documenten?
Mijn werkgever weet het zelf blijkbaar ook niet....

Alvast bedankt voor een antwoord!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucgescheiden
Berichten: 2810

#2 , 20 jul 2010 14:45

Bij het einde van de arbeidsovereenkomst, is de werkgever verplicht een aantal sociale documenten aan de werknemer te overhandigen:

•getuigschrift van tewerkstelling (op verzoek van de werknemer) waarop enkel de begin- en de einddatum van de arbeidsovereenkomst en de aard van de verrichte arbeid worden vermeld;
•de afrekening van de laatste betalingen;
•de individuele rekening van het lopende jaar (binnen 2 maanden na het einde van het trimester gedurende dewelke de arbeidsovereenkomst beëindigd werd);
•het werkloosheidsattest (C4);
•de belastingsfiche 281.10;
•vakantieattest (enkel voor de bediende).
Bron: http://www.werk.belgie.be/defaultTab.as ... utoAncher7" onclick="window.open(this.href);return false;
Handige documenten voor Personenrecht

ManuNeko
Berichten: 4

#3 , 01 apr 2011 14:46

En wat doe je als de werkgever blijft weigeren om die op te sturen? Hij heeft mij telefonisch gezegd dat hij de documenten in zijn bezit heeft.

Zolang hij die documenten niet opstuurt kan ik immers geen werkloosheid aanvragen.

Reclame

RainDream
Berichten: 43

#4 , 01 apr 2011 16:50

Hem een aangetekende brief sturen en hem in gebreke stellen?
Evt zelf contact opnemen met het sociaal secretariaat (ze zijn wel niet happig om je te helpen), maar je kan maar proberen.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”