opzegtermijn vroeger beëindigen?

eurostile
Topic Starter
Berichten: 2

opzegtermijn vroeger beëindigen?

#1 , 09 jul 2010 11:19

Hallo,

Ik ben momenteel werkzaam in de privésector en heb 6 weken opzegtermijn. Ik ben volop aan het solliciteren om als leerkracht aan de slag te gaan. Nu is dit altijd beginnen 1 september, en mijn opzegtermijn loopt tot 15 september.

Ik weet dat dit met onderling overleg kan aangepast worden, maar stel dat mijn baas dit niet aanvaardt?

zijn er dan nog andere mogelijkheden? welke gevolgen zijn er, als ik toch vroeger stop, om een andere job te beginnen op 1 september, zonder akkoord van mijn baas?

Kan ik bijvoorbeeld die 2 weken nog opvullen met vakantiedagen en dan al beginnen werken bij de andere werkgever?

alvast bedankt voor jullie antwoorden

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Meeboo
Berichten: 1488

#2 , 09 jul 2010 11:41

hangt er van af of je zelf je ontslag hebt gegeven of niet.

indien zelf gegeven kan je dit idd opvullen met vakantiedagen. zoniet zal de vakantie je opzeg termijn schorsen en dusdanig verlengen.

eurostile
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 09 jul 2010 11:46

Ik zou dan inderdaad mijn ontslag zelf geven

Reclame

chacha
Berichten: 64

#4 , 11 jul 2010 11:31

Je kan ook je ontslag indienen en onmiddelijk weggaan. Dan betaal je wel een verbrekingsvergoeding. Maar je kan het weigeren en pas betalen als de werkgever je voor het gerecht brengt.

Of minder proper : dreigen met enkele weken ziekte (die de werkgever betaalt). Dan kosten die 2 weken hem extra veel en zal hij eerder kiezen om je te laten gaan.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”