uitbetaling onslagvergoeding

fantaziaforyou
Topic Starter
Berichten: 20

uitbetaling onslagvergoeding

#1 , 07 jul 2010 21:59

Hallo
Ben sinds 11 juni onslagen met ontslagvergoeding
normaal betaald de werkgever steeds uit op de 4de van de maand of de dag erna als het op een zondag valt
Maar nu voor de maand juni moet ik dus nog mijn uitbetaling krijgen
en ook nog de ontslag vergoeding
Ben vandaag langs geweest bij de werkgever met de vraag wanneer het nu zou gestort worden
en deze zei dat kan morgen ofzo zijn.... heel brutaal en snauwend

Dus mijn vraag wanneer moeten deze tenlaatste uitbetaald worden?
Lotte

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
xena

#2 , 07 jul 2010 23:29

is de arbeidsovereenkomst beeindigd met een verbreking of ben je ontslagen met vrijstelling van prestaties tijdens de opzeggingstermijn

fantaziaforyou
Topic Starter
Berichten: 20

#3 , 08 jul 2010 13:20

ontslagen met vrijstelling van prestaties tijdens de opzeggingstermijn
en een ontslag vergoeding van 1maand
Lotte

Reclame

xena

#4 , 08 jul 2010 20:28

ontslagen met vrijstelling van prestaties tijdens de opzeggingstermijn
en een ontslag vergoeding van 1maand
Lotte
de arbeidsovereenkomst loopt gewoon verder en de opzeggingstermijn begint op 1 juli , het loon moet verder worden betaald zoals is overeengekomen de verbrekingsvergoeding van 1 maand zullen ze dan wel gelijktijdig met de laatste betaling moeten doen . vergeet niet de opzeggingstermijn na te rekenen met de formule claeys

fantaziaforyou
Topic Starter
Berichten: 20

#5 , 08 jul 2010 20:48

Heb nu vandaag mijn loonbrief gehad evenals een brief met de opzegvergoeding
op deze laatste staat niks van hoeveel dagen dit nu is

loon en vergoeding staat evenwel niet op mijn rekening
Lotte

j.demoor
Berichten: 10360

#6 , 09 jul 2010 10:24

Ik ga ervan uit dat u werkte onder een arbeidsovereenkomst voor bedienden en dat toepassing gemaakt werd van : “Art.39.§ 1. Is de overeenkomst voor onbepaalde tijd gesloten, dan is de partij die de overeenkomst beëindigt zonder dringende reden of zonder inachtneming van de opzeggingstermijn vastgesteld in de artikelen...82,83,84...gehouden de andere partij een vergoeding te betalen die gelijk is aan het lopend loon dat overeenstemt hetzij met de duur van de opzeggingstermijn...”(3 JULI 1978. - Wet betreffende de arbeidsovereenkomsten).

De vergoeding uit voornoemd art.39 dient samen met het laatste loon betaald te worden.

“Art.9. Het loon moet op gezette tijden, ten minste tweemaal in de maand, met een tussenpoos van ten hoogste zestien dagen, worden uitbetaald, behalve wat betreft:1° het loon van de bedienden, dat ten minste om de maand moet worden uitbetaald...Bij ontstentenis van een collectieve arbeidsovereenkomst, moet het loon worden uitbetaald op de tijdstippen en binnen de termijnen die zijn vastgesteld in het arbeidsreglement of in enig ander vigerend reglement.”(12 APRIL 1965. - Wet betreffende de bescherming van het loon der werknemers).

Miskent de werkgever voornoemde ’gezette tijden’ maan hem dan aangetekend aan deze in acht te nemen. Geeft hij hieraan geen tijdig en afdoende gevolg,wend u dan tot:
Inspectie Sociale Wetten:
http://www.vlaanderen.be/servlet/Satell ... ijn%2FView" onclick="window.open(this.href);return false;
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

xena

#7 , 09 jul 2010 12:56

Heb nu vandaag mijn loonbrief gehad evenals een brief met de opzegvergoeding
op deze laatste staat niks van hoeveel dagen dit nu is

loon en vergoeding staat evenwel niet op mijn rekening
Lotte
ik begin sterk te twijfelen of u wel een bediende bent , allicht bent u een arbeider waarbij de arbeidsovereenkomst is verbroken op 11 juni . zoja best eens vermelden hoelang je daar werkte aangezien de duur van de opzeggingstermijnen voor arbeiders nog niet zolang geleden zijn gewijzigd

arbeidsovereenkomstenwet Art. 59. De bij artikel 37 bepaalde opzeggingstermijn gaat in de maandag volgend op de week waarin de opzeggingstermijn betekend werd.
De opzeggingstermijn is vastgesteld op achtentwintig dagen wanneer de opzegging van de werkgever uitgaat en op veertien dagen wanneer de opzegging van de werkman uitgaat.
Deze termijnen worden verdubbeld wat de werklieden betreft die gedurende ten minste twintig jaar ononderbroken bij dezelfde onderneming in dienst zijn gebleven.
Zij moeten berekend worden met inachtneming van de verworven anciënniteit op het ogenblik dat de opzeggingstermijn ingaat.
(Wanneer de opzegging uitgaat van een werkgever die niet onder het toepassingsgebied valt van de wet van 5 december 1968 betreffende de collectieve arbeidsovereenkomsten en de paritaire comités, wordt, in afwijking van het tweede en het derde lid, de opzeggingstermijn vastgesteld op :
1° vijfendertig dagen wat de werklieden betreft die tussen zes maanden en minder dan vijf jaar anciënniteit in de onderneming tellen;
2° tweeënveertig dagen wat de werklieden betreft die tussen vijf en minder dan tien jaar anciënniteit in de onderneming tellen;
3° zesenvijftig dagen wat de werklieden betreft die tussen tien en minder dan vijftien jaar anciënniteit in de onderneming tellen;
4° vierentachtig dagen wat de werklieden betreft die tussen vijftien en minder dan twintig jaar anciënniteit in de onderneming tellen;
5° honderd en twaalf dagen wat de werklieden betreft die twintig of meer jaar anciënniteit in de onderneming tellen

Fellow
Berichten: 95

#8 , 09 jul 2010 13:04

Kleine correctie:

Indien arbeider: altijd kijken indien er geen sectorale opzeggingstermijnen zijn.

fantaziaforyou
Topic Starter
Berichten: 20

#9 , 12 jul 2010 12:56

ben idd arbeidster en 41/2 j tewerkgesteld bij dezelfde werkgever
op mijn ontslagbrief staat 35d ontslagvergoeding
op mijn loonbrief staat niets, van hoeveelheid dagen
ook staat er geen bruttoloon op zodat er geen bereking kan gemaakt worden
op mijn andere loonbrieven staat dat ook niet heb al gekeken
kom net van acv en stel ik de vraag hoe ik dat nu kan weten
hun antwoord: je moetmaar naar de werkgever gaan die doet dieloonberekening
maar het zal wel in orde zijn (dus ie wil of kan het niet berekenen of nazien)

zeg er bij dat ik tewerkgesteld was bij het ocmw in de poetsdienst met dienstencheque's
en hier zijn ocmw/gemeentehuis/acv één pot nat iedere voorzitter zit in dezelfde raad
dus uitleg vragen is nutteloos

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#10 , 12 jul 2010 13:15

ben idd arbeidster en 41/2 j tewerkgesteld bij dezelfde werkgever
op mijn ontslagbrief staat 35d ontslagvergoeding
op mijn loonbrief staat niets, van hoeveelheid dagen
ook staat er geen bruttoloon op zodat er geen bereking kan gemaakt worden
op mijn andere loonbrieven staat dat ook niet heb al gekeken
kom net van acv en stel ik de vraag hoe ik dat nu kan weten
hun antwoord: je moetmaar naar de werkgever gaan die doet dieloonberekening
maar het zal wel in orde zijn (dus ie wil of kan het niet berekenen of nazien)

zeg er bij dat ik tewerkgesteld was bij het ocmw in de poetsdienst met dienstencheque's
en hier zijn ocmw/gemeentehuis/acv één pot nat iedere voorzitter zit in dezelfde raad
dus uitleg vragen is nutteloos
scan/fotografeer eens een normale loonbrief + je laatste loonbrief?

9/10 zal het idd wel in orde zijn, maar ik kan het altijd even nakijken.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”