een vraagje over tegenopzeg

Glee
Topic Starter
Berichten: 13

een vraagje over tegenopzeg

#1 , 05 jul 2010 08:56

Hallo,
Graag had ik een vraagje over tegenopzeg.
Ik heb 1 april mijn onslag gekregen en moest hiervoor 5 maanden opzeg doen, dus tot 1 sep.
Nu had ik al weer werk vanaf 1 juli en heb hiervoor een tegen opzeg gedaan.
Echter heeft de ex firma hier geen reactie op gegeven.Wel ben ik probleemloos kunnen beginnen op 1 juli bij de nieuwe werkgever.

Is de werkgeven niet verplicht te antwoorden op de tegenopzeg, kan ik hen nu als nog de extra 2 maanden die ik normaal langer had moeten doen (opzeg juli, aug) nog laten uitbetalen?

Alvast bedankt voor jullie reply en hulp.

mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
xena

#2 , 05 jul 2010 11:47

Hallo,
Graag had ik een vraagje over tegenopzeg.
Ik heb 1 april mijn onslag gekregen en moest hiervoor 5 maanden opzeg doen, dus tot 1 sep.
Nu had ik al weer werk vanaf 1 juli en heb hiervoor een tegen opzeg gedaan.
Echter heeft de ex firma hier geen reactie op gegeven.Wel ben ik probleemloos kunnen beginnen op 1 juli bij de nieuwe werkgever.

Is de werkgeven niet verplicht te antwoorden op de tegenopzeg, kan ik hen nu als nog de extra 2 maanden die ik normaal langer had moeten doen (opzeg juli, aug) nog laten uitbetalen?

Alvast bedankt voor jullie reply en hulp.

mvg
hoe ben je ontslagen ?
moest je werken tijdens de opzeggingsperiode ?
wanneer heb jij je tegenopzeg gedaan en hoe ?

voor je iets onderneemt zie eerst dat je zelf geen verbrekingsvergoeding moet betalen voor het foutief beeindigen van de arbeidsovereenkomst .

Glee
Topic Starter
Berichten: 13

#3 , 05 jul 2010 12:27

Hallo xena,

Ik heb mijn ontslag toegestuurd gekregen via aangetekende brief.
Ik ben gewoon blijven werken tijdens de opzeg al zat de kans erin dat ik vanaf 1 juli de rest zou uitbetaald krijgen daar vanaf 1 juli er niets geen werk meer was voor mij.
Ik heb de tegenopzeg gedaan door een mailtje te sturen in april, daar ik toen al wist dt ik verderkon werken bij een andere firma.

Ik ben gewoon gestopt bij de oude werkgever en heb 1 juli mijn wagen gaan inleveren.
Mijn oude firma was dus volledig akkoord dat ik wegging op 1 juli, ze hadden toch geen werk meer voor mij.

Echter hebben ze me nooit antwoord of bevestiging gegeven op mijn tegen aanzeg maar ze hebben me wel laten weggaan 2 maanden voor eigelijke opzeg voorzien was.

Mvg

Reclame

j.demoor
Berichten: 10360

#4 , 06 jul 2010 10:24

“Art.84.De bediende die door zijn werkgever opgezegd is overeenkomstig het bepaalde in artikel 82, kan aan de overeenkomst een einde maken mits een verkorte opzeggingstermijn, wanneer hij een andere dienstbetrekking heeft gevonden...”(3 JULI 1978. - Wet betreffende de arbeidsovereenkomsten).

Na die verkorte opzeggingstermijn is de werkgever geen vergoeding meer verschuldigd aan de bediende.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”