Op staande voet ontslag terecht?

v3lv3t
Topic Starter
Berichten: 2

Op staande voet ontslag terecht?

#1 , 26 jun 2010 01:31

Besten,

Ik hoop dat er hier ook (enkele) personen zijn uit Nederlands, of met kennis over de Nederlandse wetgeving.

In eerste instantie wil ik duidelijk maken dat de reden dat ik ontslag heb gekregen, mij volledig duidelijk is, het gaat mij hier slechts om de term "op staande voet", dit omdat het natuurlijk samenhangt met het wel of niet ontvangen van WW.

Ik heb vanmorgen (25-6-2010) op staande voet onstlag gekregen, omdat ik in 3 jaar tijd mijn 4e officiële waarschuwing heb ontvangen voor te laat op het werk verschijnen.

Bij de 1e officiële waarschuwing is aangegeven dat bij een aantal van 4, het dienstverband per direct wordt stopgezet.

Ik heb daartoe bij aankomst op het werk, mijn 4e officiële waarschuwing schriftelijk ontvangen.

Hierin staat o.a. dat ik bij deze op staande voet ben ontslagen.

Deze hebben beide partijen ondertekend.

Nu is mijn vraag, is dit wel een rechtgeldige reden voor ontslag op staande voet, oftewel een 'dringende reden' waardoor ik geen recht heb op WW?
Of zou ik hier een 'normaal' ontslag moeten krijgen, waarbij ik wel recht heb op WW, en moet ik dit aanvechten?

Nogmaals, de reden van het ontslag is mij volledig duidelijk, en heb ik begrip voor, echter gaat het mij hier om de manier van ontslag.

Ik hoop spoedig een antwoord te mogen lezen.

Met vriendelijke groet,

Jeroen van der Weyde

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
xena

#2 , 26 jun 2010 10:28

Ik hoop dat er hier ook (enkele) personen zijn uit Nederlands, of met kennis over de Nederlandse wetgeving.
bent u iemand die in belgie woont en in nederland werkt ?
voor het nederlands recht http://www.rechtenforum.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

v3lv3t
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 27 jun 2010 00:58

Pardon, ik woon en werk in Nederland.

Omdat ik via google zowel dit forum en het Nederlandse rechtenforum.nl heb gevonden, heb ik voor de zekerheid ook maar hier geplaatst.
Men weet immers nooit wat voor extra informatie dit kan opleveren.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”