ontslag met vrijstelling van prestaties

maestrott
Topic Starter
Berichten: 2

ontslag met vrijstelling van prestaties

#1 , 21 jun 2010 12:48

Ik ben ontslaan als bediende met een opzeg van 16 maanden. Bij de aangetekend verstuurde ontslagbrief zit een document waarbij mijn werkgever verklaart dat ik 100 % vrijgesteld wordt van arbeidsprestaties en dat hij mij maandelijks mijn loon zal storten. Hier zijn geen bijkomende voorwaarden aan gekoppeld. Mijn vraag is kan ik tijdens deze opzegperiode elders aan de slag, in dezelfde sector, met behoud van loon van ex werkgever ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 21 jun 2010 13:09

Ik ben ontslaan als bediende met een opzeg van 16 maanden. Bij de aangetekend verstuurde ontslagbrief zit een document waarbij mijn werkgever verklaart dat ik 100 % vrijgesteld wordt van arbeidsprestaties en dat hij mij maandelijks mijn loon zal storten. Hier zijn geen bijkomende voorwaarden aan gekoppeld. Mijn vraag is kan ik tijdens deze opzegperiode elders aan de slag, in dezelfde sector, met behoud van loon van ex werkgever ?
ja. Hou er wel rekening mee dat je dan een (relatief) zware belastingsbrief zal krijgen, gezien je dan normaal gezien 2x een te laag percentage bedrijfsvoorheffing zal afgehouden worden.

maestrott
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 21 jun 2010 13:22

Het gaat hier wel om een werkaanbieding binnen dezelfde sector. Moet er geen rekening gehouden worden met een vorm van "concurrentiebeding" ? M.a.w. indien ik deze job aanneem ga ik eigenlijk in concurrentie met mijn ex werkgever !

Reclame

Roger A.
Berichten: 16

#4 , 02 jul 2010 02:28

Het is hij die je ontslagen heeft en niet andersom, tzou maar al te gek zijn dat jij werkaanbiedingen gaat moeten weigeren omdat je ontslagen bent !

En op je andere vraag: betaal dan zeker het max. via voorafbetaling

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#5 , 02 jul 2010 22:49

Het gaat hier wel om een werkaanbieding binnen dezelfde sector. Moet er geen rekening gehouden worden met een vorm van "concurrentiebeding" ? M.a.w. indien ik deze job aanneem ga ik eigenlijk in concurrentie met mijn ex werkgever !
eerste vraag: heeft je werkgever je een concurrentievergoeding uitbetaald?

xena

#6 , 03 jul 2010 00:13

eerste vraag: heeft je werkgever je een concurrentievergoeding uitbetaald?
de arbeidsovereenkomst is nog niet beeindigd

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#7 , 03 jul 2010 10:37

eerste vraag: heeft je werkgever je een concurrentievergoeding uitbetaald?
de arbeidsovereenkomst is nog niet beeindigd
"Indien de bediende wordt ontslagen met een opzegging, is de werkgever ertoe gehouden aan de bediende, op het ogenblik dat hij de opzegging betekent, mee te delen of hij de bedoeling heeft het beding werkelijk toe te passen."

afaik is hij toch reeds ontslagen met een opzegging :).

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”