contract bepaalde duur niet verlengen

Prinses
Topic Starter
Berichten: 1

contract bepaalde duur niet verlengen

#1 , 20 jun 2010 22:09

Ik heb een contract van bepaalde duur die loopt tot 30 juni. Momenteel ben ik in ziekteverlof tot die tijd en kan ik dus niet afspreken met mijn werkgever.

Ik heb een andere, en beter job gevonden, en wil dus graag dat mijn contract niet verlengd zou worden.

Kan ik dit gewoon meedelen aan mijn werkgever door een brief? Moet daar iets speciaals instaan om geldig te zijn?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 20 jun 2010 22:23

Ik heb een contract van bepaalde duur die loopt tot 30 juni. Momenteel ben ik in ziekteverlof tot die tijd en kan ik dus niet afspreken met mijn werkgever.

Ik heb een andere, en beter job gevonden, en wil dus graag dat mijn contract niet verlengd zou worden.

Kan ik dit gewoon meedelen aan mijn werkgever door een brief? Moet daar iets speciaals instaan om geldig te zijn?
als je een contract hebt van bepaalde duur, loopt die niet zomaar door als je dat niet wil. Je moet dus eigenlijk niks doen. De beleefdheid verbiedt je natuurlijk niet om je werkgever op de hoogte te stellen dat je geen verlenging van contract wil.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”