Ondertekend contract vakantiejob opzeggen

ClayDavis
Topic Starter
Berichten: 1

Ondertekend contract vakantiejob opzeggen

#1 , 16 jun 2010 18:47

Hallo allemaal,

graag advies bij het volgende probleem

Ik heb een tijdje terug een contract getekend voor een vakantiejob (jobstudent) in juli. Maar heb intussen een beter aanbod gekregen. Nu vraag ik mij af of ik wettelijk van onder dat getekende contract kan geraken.

Ik ga nu al eens bellen naar de werkgever met de vraag om het contract op te zeggen maar ik vraag mij af of ik het ook op een wettelijke manier kan afdwingen.

Er staat niks van een proefperiode in mijn contract enkel iets van opzegtermijnen.

1 dag voor de student
3 dagen voor de werkgever

Via het internet vind ik dat dit schriftelijk moet gebeuren en de periode gaat in de maandag na verzending / ontvangst. Ik vraag mij af of die opzegtermijnen gelden voor de ingang van het contract.

Dus stel, ik stuur morgen een aangetekend schrijven gaat mijn opzeg termijn dan maandag (of volgende week maandag, maakt niet zoveel uit) in en ben ik dan van dat contract verlost?

Op deze site staat daar niks van vermeld : http://www.sovoarte.be/page/jobstudent- ... n-plichten" onclick="window.open(this.href);return false;
maar

hier op pagina 3 https://www.kuleuven.be/jobstudent/pdf/ ... njob10.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; vind ik

Ook wanneer de student of de werkgever een reeds getekend contract wil opzeggen voordat de tewerkstelling aanvangt, moeten deze opzegregels en -termijnen gerespecteerd worden!

Alvast bedankt,

Maarten


PS. Ik ga uit beleefdheid zeker eerst bellen naar de werkgever en niet gewoon een aangetekende zending opsturen

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding