arbeidscontract van onbepaalde duur naar bediendecontract

ruffolom
Topic Starter
Berichten: 1

arbeidscontract van onbepaalde duur naar bediendecontract

#1 , 15 jun 2010 11:19

Graag had geweten of mijn ex wergever hier correct heeft gehandeld in:
ik werkte via een arbeidstercontract van onbepaalde duur (35u per week) > 10jaar, op een bepaald moment
krijg ik van hem een bediendencontract van 40u/week voor bepaalde duur aangeboden Deze bediendencontract is tweemaal verlengd telkens voor een periode van zes maanden.
(het vorig arbeidscontract heeft hij nooit per aangetekende brief opgezegt)
Nu op een bepaald moment wordt ik ziek en val ik terug op een invalideitsuitkering. gedurende deze periode
is ondertussen de einddatum vh bediendencontract met bepaalde duur verstreken.
Gedurende mijn invalideit wordt ik medisch ongeschikt verklaard door de controle dokter waarop de werkgever mij mijn C4 bezorgt. Nu is de vraag opbasis van welke arbeidscontract moest de werkegever de C4 opmaken. opbasis van het oorspronkelijke arbeidcontract van 35u/wwek (nooit een schriftelijke opzeg v gekregen of via deurwaarder) of opbasis van het bediendecontract van bepaalde duur waar ik in het stelsel v 40uren zat?

Dit heeft natuurlijk in impact op de berekening van mijn werkloosheidsuitkering waar ik nu na 2.5jaar invaliditeit
uitkering mee te maken krijg.

alvast bedankt

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding