Uitbetaling verlof

cordoso
Topic Starter
Berichten: 4

Uitbetaling verlof

#1 , 03 jun 2010 17:40

Wij zijn verhuisd naar Nederland, en mijn vrouw heeft haar baan opgezegd.
Ze werkte als arbeider voor een dienstencheques onderneming.
Haar vakantie geld heeft ze gestort gekregen door de Rijksdienst voor Jaarlijkse Vakantie
Maar ze heeft nog 15 verlof dagen open staan, haar werkgever vertelde dat ook deze dagen worden uitbetaald door de Rijksdienst voor jaarlijkse vakantie.
Wanneer is dit dan, en hoe gaat dat in zijn werk?

Ik heb de rijksdienst ook gemailed, maar tot op heden geen antwoord.

alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 03 jun 2010 21:25

Wij zijn verhuisd naar Nederland, en mijn vrouw heeft haar baan opgezegd.
Ze werkte als arbeider voor een dienstencheques onderneming.
Haar vakantie geld heeft ze gestort gekregen door de Rijksdienst voor Jaarlijkse Vakantie
Maar ze heeft nog 15 verlof dagen open staan, haar werkgever vertelde dat ook deze dagen worden uitbetaald door de Rijksdienst voor jaarlijkse vakantie.
Wanneer is dit dan, en hoe gaat dat in zijn werk?

Ik heb de rijksdienst ook gemailed, maar tot op heden geen antwoord.

alvast bedankt!
Het vakantiegeld dat ze nu (mei/juni) krijgt als arbeidster, dekt het vakantie dat je in 2010 neemt. Dat vakantiegeld is gebaseerd op de prestaties in 2009.

Het vakantiegeld dat ze krijgt op basis van prestaties in 2010 krijgt ze normaal gezien in 2011.

cordoso
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 04 jun 2010 00:05

Ik begrijp dat ze in 2011 nog een deel vakantiegeld krijgt van januari tot mei opgebouwd in 2010.
Maar de opgebouwde verlof dagen in een jaar staan hier toch los van?
Verlof staat toch los van het vakantiegeld?

Conclusie:
Dus aangezien ze dit jaar 2010 haar verlofdagen niet opneemt, worden deze in 2011 samen met het vakantiegeld uitbetaald?

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”