Ontslag wegens reorganisatie

Aylin
Topic Starter
Berichten: 1

Ontslag wegens reorganisatie

#1 , 02 jun 2010 20:37

Hallo,

ik heb een paar dagen geleden mijn ontslagbrief in de bus gekregen. Opzegtermijn begint 1 juni en ik moet 3 maanden opzeg uitdoen. Reden van ontslag zou reorganisatie zijn en onze RM heeft bevestigd dat dit dus ook op mijn C4 gaan staan. Ik heb gevraagd om een positieve aanbevelingsbrief, die ik ook zou krijgen. Ze maken er ook geen probleem van moest ik vroegtijdig vertrekken als ik ander werk heb, mits tegenopzeg natuurlijk. Tot daar toe geen probleem zou je zeggen.

Er zijn inderdaad problemen in het bedrijf, er zijn al een aantal winkels gesloten (4 van de 21) intussen en het blijkt nu dat in elke winkel 1 iemand moet vertrekken om de personeelskosten te drukken, waar ik tot nu toe nog geen bewijs van gezien heb. Maar is het niet logischer om eerst de interims te laten gaan en dan pas te snoeien in de vaste werknemers? (in mijn filiaal is er 1 interim aan het werk die mag blijven). Intussen gaat het gerucht dat zij wel weekendhulpen gaan aanwerven...

Voor ik mijn ontslag gekregen heb ben ik voor de eerste keer in 2,5 jaar ziek gevallen wegens overbelasting van de rug. Ik was in april 1 week ziek, waarna ik 1 week proberen werken heb, en dan terug overbelast geraakt ben waardoor ik nog eens 3 weken thuis zat in mei. Ik ben nu aan het werk maar doe aangepast werk aan de kassa omdat ik ondanks dat het al beter gaat nog altijd niet deftig kan tillen, zij hebben dit zelf gevraagd trouwens. In de week dat ik dan gewerkt heb tussendoor heb ik voor de eerste keer een opmerking gehad over mijn werk, daarvoor nooit opmerkingen gehad, zelfs in april de opslag gekregen die ik gevraagd had en nog complimenten gekregen over het goeie werk dat geleverd was door het team... Ik kan mij niet inbeelden dat ik in 1 week tijd ineens zo slecht werk zou geleverd hebben dat dit tot mijn ontslag heeft geleid...

Graag uw mening

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding