werkloosheidsuitkering

somabi
Topic Starter
Berichten: 36

werkloosheidsuitkering

#1 , 27 mei 2010 20:03

Omdat ik niet akkoord ga met het nieuwe uurrooster (andere werkuren en ook minder uren) dat mijn werkgever me vorige week voorstelde probeerde mijn werkgever me vandaag te intimideren. "Je beseft toch dat als je niet wil tekenen dat je c4 dan klaar ligt de dag dat je uit bevallingsverlof terug komt"
Ik ben nu 10 weken zwanger en ze beweren dat ze me nu niet kunnen ontslaan wegens die bescherming tijdens mijn zwangerschap. Volgens mij kunnen ze dit wel zolang de reden niets te maken heeft met mijn zwangerschap. bv reorganisatie of botsende karakters ofzo.
Volgens mij willen ze me nu gewoon nog niet ontslaan omdat ze dat in problemen en klanten gaan moeten afbellen enzo. En willen ze eerst vervanging vinden voor ze mij ontslaan.

Nu vraag ik me af...
Stel dat ze mij toch ontslaan voor mijn bevalling, kan ik dan rekenen op een uitkering met gezin ten laste? Aangezien het zoontje van mijn vriend mee op ons adres staat en dus ten laste valt van mijn vriend? Of krijg ik dan een uitkering als samenwonende?

Kwestie van voorbereid te zijn en te weten waar we financieel vroeg of laat voor staan.
Stel dat ze me nu ontslaan met een opzeg van 3 maand zal het zeer moeilijk zijn om werk te vinden met een zwanger buikje van 6 maand...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 27 mei 2010 20:10

Stel dat ze mij toch ontslaan voor mijn bevalling, kan ik dan rekenen op een uitkering met gezin ten laste? Aangezien het zoontje van mijn vriend mee op ons adres staat en dus ten laste valt van mijn vriend? Of krijg ik dan een uitkering als samenwonende?
U bent geen gezinshoofd. Bijgevolg zou u een uitkering als samenwonende krijgen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”