Tegenopzeg

rijmrozijn
Topic Starter
Berichten: 4

Tegenopzeg

#1 , 25 apr 2010 17:43

Geachte lezer

Ik vraag me af of het principe van tegenopzeg ook van kracht is als ik zelf onstlag neem?
Ik werk momenteel al 6 jaar part time met contract van onbepaalde duur als bediende.
En ik wil weg vandaar want ik heb een andere jobaanbieding op een plek die me meer aanspreekt.
Mijn opzeg zou wettelijk gezien 3 maanden zijn en ik weet dat ik niet op een overeenkomst moet rekenen met mijn werkgever. Ben ik effectief verplicht om 3 maanden opzeg te doen waarmee ik gelijk mijn kans om ergens anders te werken drastisch verklein?
Of kan ik gebruik maken van een tegenopzeg zodat dit maar één maand zal zijn?
Graag zou ik hier een duidelijk beeld van willen krijgen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 25 apr 2010 19:00

Geachte lezer

Ik vraag me af of het principe van tegenopzeg ook van kracht is als ik zelf onstlag neem?
nee. Tegenopzeg zou trouwens vanuit je werkgever moeten komen dan ;).

rijmrozijn
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 25 apr 2010 19:09

Het is toch zo dat je indien ontslag je opzeg periode kan verkorten indien je nieuw werk hebt gevonden.
http://www.vacature.com/scripts/indexpa ... tegenopzeg

Reclame

rijmrozijn
Topic Starter
Berichten: 4

#4 , 25 apr 2010 19:31

Dus kort gezegd ik ben verplicht om de maximale 3 maanden uit te doen indien mijn werkgever geen overeenkomst kan sluiten met mij.
Dus moet ik effectief gedemotiveerd en tegen mijn wil werken?
Is hier geen bescherming voor zowel voor de werkgever als werk nemer

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#5 , 25 apr 2010 21:46