ontslag

JPV
Topic Starter
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

ontslag

#1 , 23 apr 2010 22:23

een vraag puur ter info (ik ben niet van plan om ontslag te nemen, maar had dit als vraag omdat het me wel iets tricky leek):

ik werk voor een feitelijke vereniging. Mijn contract is getekend door iemand die nu niet meer voor die feitelijke vereniging actief is, wel lid van een zustervereniging (ook feitelijke vereniging). Dit is wel getekend in naam van die eerste feitelijke vereniging, waar ik zelf ook lid van ben. Ik voer ook voor die feitelijke vereniging mijn werk uit.

Die feitelijke vereniging heeft als correspondentieadres een adres waar de kantoren zijn. Er is een personeelsverantwoordelijke. Er zijn ook CAO's afgesloten (o.a. over opzeg)

Stel dat ik ontslag neem, aan wie moet ik dit richten? heb ik een arbeidsovereenkomst tegenover de feitelijke vereniging of tegenover die ene persoon die dat ooit getekend heeft?

(leek me wel een leuke om er een weekendje over na te denken :p)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
xena

#2 , 23 apr 2010 23:14

.
Laatst gewijzigd door xena op 21 okt 2011 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.

JPV
Topic Starter
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 24 apr 2010 08:46

arbeidshof gent 14 mei 2000

zoek eens in rechtspraak moest het niet juist zijn zoek ik het nog eens op , dat ging over een ontslag in een vakbond
vind het niet, zou je het eens kunnen opzoeken? (in jura alvast niks te vinden in die maand in arbeidshof gent). 14 mei 2000 is trouwens een zondag, vandaar wss ;).

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”