oneerlijkheid bij uitslag proeven voor job

Tirolus
Topic Starter
Berichten: 20

oneerlijkheid bij uitslag proeven voor job

#1 , 16 apr 2010 19:58

Mijn dochter heeft verleden jaar meegedaan aan de sportproeven voor brandweerman
Met de uitslagen van deze proeven is er serieus geknoeid geweest .
Erger nog de functie is begin dit jaar ingevuld door iemand die tijdens de sportproeven niet geslaagd was , hij was gebuisd voor een eliminerende en levensreddende sportproef.
Tijdens de proeven waren er mensen aanwezig die al werkte als brandweerman , maar meededen om in graad te kunnen stijgen.
Ook hun zijn getuige geweest van dit oneerlijk gedoe , maar kunnen natuurlijk niet getuigen omdat hen daar werken.
Tijdens de sportproeven merkte mijn dochter dat er tijdens het uitvoeren van de proeven geknoeid werd met de tijden .
Dit werd na aanklagen weggelachen.
De vraag of de tijden van de sportproeven aan haar schriftelijk zou worden meegedeeld werd niet op enthousiasme onthaald en werd geweigerd.

Uit zeer goede bronnen heb ik ook kunnen vernemen dat er achteraf ook geknoeid is geweest met de rangschikkingen in de wervingsreserves .
Eind dit jaar zullen er nieuwe proeven plaatsvinden.
Mijn vraag aan de rechtsgeleerden hier.
Kan mijn dochter eisen , of is men niet verplicht om de tijden schriftelijk mee te delen ?
Wat indien er discussie ontstaat over de tijden ?
Hoe kan ze bewijzen dat de tijden nietkloppen , of haar tijden?

Waar kan ze aanklagen indien er onregelmatigheden gebeuren tijdens deze hele aanstellingsprocedures ?
Min puntje is natuurlijk dat men zich wel altijd kan verschuilen achter het feit dat het een slecht sollicitatiegesprek was .
Graag wat raad , meningen en eventuele stappen die ze kan ondernemen zodat dit alles wel eerlijk verloopt.


Dank U !

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 16 apr 2010 20:57

- Bij de nieuwe proeven kan u eventueel een deurwaarder in de arm nemen die mee de tijden noteert. (zal natuurlijk niet gratis zijn en kan voor wat spektakel zorgen bij de aanvang van de testen)

- U kan een klacht neerleggen bij de staatsecretaris verantwoordelijk voor de brandweer.

- idem gemeente.

Tirolus
Topic Starter
Berichten: 20

#3 , 17 apr 2010 17:42

Beste Vandenbos ,

Daar had ik ook al aan gedacht.

Maar natuurlijk als ik niet slaag dan is dit weggesmeten geld .

Zijn er nog andere manieren dat kan dienen als bewijs ?

Indien ik toch een deurwaarder aanstel , moet deze dan bekendmaken door wie hij gestuurd is , of moet hij zich bekend maken tijdens de proeven ?


Indien dit moet dan kunnen ze mij toch buizen tijdens het gesprek , want ik neem aan dat een deurwaarder niet kan oordelen of het gesprek en de antwoorden op de vraag van de jury voldoende was of waren.

Je hebt wel niet geantwoord op de vraag of ikzelf kan eisen dat ik een uittreksel krijg van mijn tijden en of men verplicht is deze te geven ?

Alvast bedankt.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38592

#4 , 17 apr 2010 18:17

buiten de jury zijn er (meestal) ook personen die de vakbond(en) vertegenwoordigen aanwezig - hoe reageren die??

j.demoor
Berichten: 10360

#5 , 18 apr 2010 09:32

Onderzoek of ‘de brandweer’ een intercommunale,gemeentelijke of gemeentelijk intern zelfstandig agentschap is.

Richt uw bezwaarschrift tot voornoemde ‘brandweer’

“Art.35.Een beslissing of een administratieve handeling met individuele strekking, die beoogt rechtsgevolgen te hebben voor één of meer bestuurden of voor een ander bestuur, wordt slechts geldig ter kennis gebracht als tevens de beroepsmogelijkheden en de modaliteiten van het beroep worden vermeld. Bij ontstentenis daarvan neemt de termijn voor het indienen van het beroep geen aanvang.”(26 MAART 2004. - Decreet betreffende de openbaarheid van bestuur).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”