Tijdskrediet nemen en NIET terug komen

Petja
Topic Starter
Berichten: 1

Tijdskrediet nemen en NIET terug komen

#1 , 14 sep 2006 16:04

Ik zou graag tijdskrediet nemen na mijn zwangerschapsverlof. In ons paritair comit?e kan je zelfs tot 5 jaar nemen.

Ik wilde 2 tot 2.5 jaar nemen, maar wil daarna niet terug komen werken op hetzelfde bedrijf maar eerder iets dichter bij huis gaan werken.

Mijn baas wil natuurlijk zekerheid hebben dat ik mij niet bedenk tijdens die periode en toch besluit terug te komen, hoe doe ik dat ? Kan ik legaal een opzeg doen bij aanvang van het tijdskrediet waarbij de arbeidsovereenkomst pas ten einde loop over 2 jaar ?

maw; kunnen wij onderling een overeenkomst maken op het moment van aanvang van tijdskrediet waarin die deur gesloten wordt voor hem ?

OPMERKING : wij zijn slechts met 7 werknemers, maw men is niet verplicht mij tijdskrediet toe te staan.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#2 , 15 sep 2006 07:54

Art. 3. 2? dat de duur van de overeengekomen schorsing minimum (drie maanden) en maximum ??n jaar bedraagt;...(2 januari 1991, KB. Toekenning van onderbrekingsuitkeringen).

U zal dus twee of drie aanvragen moeten richten aan uw werkgever.

Art.38.?1...Bij opzegging door de werknemer gegeven v??r of tijdens de schorsing ,loopt de opzeggingstermijn tijdens die schorsing...(Arbeidsovereenkomstenwet 3 juli 1978)

U kan tijdens uw tijdskrediet ontslag nemen.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”