Contrat getekend, maar wil elders starten

Scalle123
Topic Starter
Berichten: 26

Contrat getekend, maar wil elders starten

#1 , 17 mar 2010 22:14

Deze week een arbeiderscontract ondertekend met als startdatum 12/04. Echter ik kan een ander en beter bediendencontract ondertekenen bij een andere firma. Wat kan/moet ik doen om met alles in regel te zijn?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Astrake
Berichten: 60

#2 , 21 mar 2010 15:19

Deze week een arbeiderscontract ondertekend met als startdatum 12/04. Echter ik kan een ander en beter bediendencontract ondertekenen bij een andere firma. Wat kan/moet ik doen om met alles in regel te zijn?
Je kan proberen om de werkgever waar je het contract als arbeider hebt ondertekend contacteren en de situatie uitleggen. In het beste geval zal hij het contract teniet doen en is er niks aan de hand. Wil hij dit niet zal je de minimumtermijn van 1 week proefperiode moeten respecteren. Maar ik kan me moeilijk voorstellen dat een werkgever 1week tijd en geld gaat steken in een arbeider van wie al zeker is dat hij terug vertrekt...

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”