ontslag gegeven: opzegtermijn + tegenopzeg werkgever

BzB
Topic Starter
Berichten: 2

ontslag gegeven: opzegtermijn + tegenopzeg werkgever

#1 , 09 mar 2010 15:58

Ik heb mijn ontslag ingediend omdat de werksfeer onhoudbaar was geworden.
Het bedrijf wou me zelf niet ontslaan.
Ik heb dus zelf mijn ontslag ingediend en nadien besefte ik pas dat ik geen recht heb op een uitkering. Voor de onderling overeen te komen opzegtermijn heb ik het maximum (4,5 maand) gevraagd (alhoewel ik in regel 6 weken zou moeten uitdoen). Hiervan staat niets op papier. Veel vragen hierbij:

- Heb ik het recht 4.5 maand te vragen ook al is dit ongewoon. Tot nu staat er nog niets op papier over de opzegperiode want we geraken het niet eens (mijn baas wil niet meer met me praten). Hoe kan ik dit best oplossen zonder te veel mensen kwaad te maken...
- Kan de werkgever mij ontslaan tijdens mijn vooropzegperiode? Ik heb nl. geruchten gehoord dat zij op zoek zouden zijn naar een manier om dit te doen.
- Heb ik in dat laatste geval wel recht op een uitkering ?
- kan ik nog op mijn ontslag terugkomen?

Alvast bedankt...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
xena

#2 , 09 mar 2010 16:30


- Kan de werkgever mij ontslaan tijdens mijn vooropzegperiode? Ik heb nl. geruchten gehoord dat zij op zoek zouden zijn naar een manier om dit te doen.
- Heb ik in dat laatste geval wel recht op een uitkering ?
- kan ik nog op mijn ontslag terugkomen?
je ontslagbrief moet het begin en de duur van de opzegperiode bevatten dit is blijkbaar niet het geval . de werkgever kan dan binnen een redelijke termijn de verbreking van de arbeidsovereenkomst vaststellen door u en een verbrekingsvergoeding eisen . u word werkloos afhankelijk van uw wil en heeft geen recht op een werkloosheidsuitkering uw ontslag maakt een einde aan de arbeidsovereenkomst je kan alleen een nieuwe arbeidsovereenkomst afsluiten met je huidige werkgever . je kan ook niet eenzijdig een langere opzegperiode bekomen .

BzB
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 09 mar 2010 16:38

Oei, blijkbaar zit ik in een heel lastig parket...

Ik heb in mijn ontslagbrief wel vermeld wanneer de opzeg ingaat maar er ook bij vermeld dat de termijn in "onderling overleg" zal worden bepaald...
Probeel is dat de werkgever nu niet meer met wil "onderling overleggen".

Kan ik dan ebst een aangetekend schrijven sturen waarin ik vermeld dat ik 4,5 maan vraag en dat zij steeds kunnen reageren en dat ik opensta voor discussie???

Thanx

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”