ziek tijden opzegperiode

Helene
Topic Starter
Berichten: 2

ziek tijden opzegperiode

#1 , 08 mar 2010 12:16

Beste,

ik wil toch wel duidelijkheid hieromtrend
Ik heb mijn ontslag ingediend en mijn opzegtermijn begon op 1 maart tot 12 april (6 weken) en ze hebben duidelijk laten verstaan dat ze hier niet mee opgezet zijn en beginnen met pesterijen. Ik krijg geen duidelijk antwoord wanneer mijn laatste dag eventueel zou kunnen zijn. Officieel is dit 12 april, en heb gevraagd 1 april te mogen stoppen omdat bij mijn nieuwe werkgever de opleidingen beginnen.
Ik kan mijn nieuwe werkgever niets laten weten en vindt dit onprofessioneel.
De collega's praten niet meer, ik krijg stoute mails, maw mijn maag ligt overhoop, kan niet meer eten en vrees dat ik naar de dokter moet, MAAR kan ik dit wel, gaan ze mijn opzegperiode hierdoor verlengen? Of blijft mijn opzegtermijn 12 april?

Hartelijk dank

Helene

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rebel-with-a-cause
Berichten: 1216

#2 , 08 mar 2010 15:28

Beste,

ik wil toch wel duidelijkheid hieromtrend
Ik heb mijn ontslag ingediend en mijn opzegtermijn begon op 1 maart tot 12 april (6 weken) en ze hebben duidelijk laten verstaan dat ze hier niet mee opgezet zijn en beginnen met pesterijen. Ik krijg geen duidelijk antwoord wanneer mijn laatste dag eventueel zou kunnen zijn. Officieel is dit 12 april, en heb gevraagd 1 april te mogen stoppen omdat bij mijn nieuwe werkgever de opleidingen beginnen.
Ik kan mijn nieuwe werkgever niets laten weten en vindt dit onprofessioneel.
De collega's praten niet meer, ik krijg stoute mails, maw mijn maag ligt overhoop, kan niet meer eten en vrees dat ik naar de dokter moet, MAAR kan ik dit wel, gaan ze mijn opzegperiode hierdoor verlengen? Of blijft mijn opzegtermijn 12 april?

Hartelijk dank

Helene
In het geval dat je zelf jouw ontslag hebt gegeven, wordt de opzeggingstermijn nooit geschorst, en eindigt je opzeggingstermijn dus effectief op 12 april.

Helene
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 08 mar 2010 15:32

Beste,

ik wil toch wel duidelijkheid hieromtrend
Ik heb mijn ontslag ingediend en mijn opzegtermijn begon op 1 maart tot 12 april (6 weken) en ze hebben duidelijk laten verstaan dat ze hier niet mee opgezet zijn en beginnen met pesterijen. Ik krijg geen duidelijk antwoord wanneer mijn laatste dag eventueel zou kunnen zijn. Officieel is dit 12 april, en heb gevraagd 1 april te mogen stoppen omdat bij mijn nieuwe werkgever de opleidingen beginnen.
Ik kan mijn nieuwe werkgever niets laten weten en vindt dit onprofessioneel.
De collega's praten niet meer, ik krijg stoute mails, maw mijn maag ligt overhoop, kan niet meer eten en vrees dat ik naar de dokter moet, MAAR kan ik dit wel, gaan ze mijn opzegperiode hierdoor verlengen? Of blijft mijn opzegtermijn 12 april?

Hartelijk dank

Helene
In het geval dat je zelf jouw ontslag hebt gegeven, wordt de opzeggingstermijn nooit geschorst, en eindigt je opzeggingstermijn dus effectief op 12 april.
Dank je wel !!!

Reclame

xena

#4 , 08 mar 2010 17:47

.
Laatst gewijzigd door xena op 21 okt 2011 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Astrake
Berichten: 60

#5 , 11 mar 2010 22:39

je opzegtermijn wordt niet verlengd voor de duur van je ziekte als je zelf je ontslag hebt gegeven. Verwacht je wel aan een controledokter als je je ziek meldt, het lijkt erop dat ze alles zullen proberen om je te "nekken"

plentycoups
Berichten: 81

#6 , 06 aug 2010 18:52

mag je ook verlofdagen nemen in de opzegperiode? (arbeider, ik moet 2 weken opzeg gaan doen)
mijn overuren mag ik al inzetten...

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#7 , 06 aug 2010 19:19

mag je ook verlofdagen nemen in de opzegperiode? (arbeider, ik moet 2 weken opzeg gaan doen)
mijn overuren mag ik al inzetten...
ja

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”