einde contract bepaalde duur <=> uitkering

artnouveau
Topic Starter
Berichten: 15

einde contract bepaalde duur <=> uitkering

#1 , 08 mar 2010 01:19

Momenteel heb ik een contract van bepaalde duur dat zal aflopen op 28 augustus. Ik wens niet verder te werken voor deze firma en zal binnen enkele maanden op zoek gaan naar ander werk, maar stel dat ik na het einde van mijn contract nog geen nieuwe job heb gevonden ... kan ik dan genieten van een werkloosheidsuitkering?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sonora
Berichten: 8

#2 , 08 mar 2010 07:30

kontract van bepaalde duur moet minstens van 1 maand zijn (voltijds) EN moet u de laatste 18 maand 12 maand voltijds gewerkt hebben om voltijds te kunnen stempelen

xena

#3 , 08 mar 2010 12:13

.
Laatst gewijzigd door xena op 21 okt 2011 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Reclame

xena

#4 , 08 mar 2010 12:20

.
Laatst gewijzigd door xena op 21 okt 2011 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.

artnouveau
Topic Starter
Berichten: 15

#5 , 09 mar 2010 01:31

Als ik op het einde van men contract zit zal ik in de afgelopen 18 maand 13 maanden gewerkt hebben (voltijds) dus aan voldoende dagen zal ik wel komen. Ik vroeg me gewoon af, wat als mijn huidige werkgever mij geen nieuw contract meer aan zal bieden, of als ik er gewoon zelf geen nieuw meer teken? Uiteindelijk is het gewoon het einde van een contract van bepaalde duur dus krijg ik toch ook geen c4? of zie ik dat verkeerd? op welke manier gaat de rva dan na of ik al dan niet uit eigen beweging geen nieuw contract teken ...

xena

#6 , 09 mar 2010 04:42

.
Laatst gewijzigd door xena op 21 okt 2011 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.

artnouveau
Topic Starter
Berichten: 15

#7 , 09 mar 2010 09:40

Uiteindelijk is het gewoon het einde van een contract van bepaalde duur dus krijg ik toch ook geen c4? of zie ik dat verkeerd?
dat ziet u verkeerd
Dan weet ik genoeg, alvast bedankt voor de info en mijn excuses voor mijn onwetendheid, maar daar zal mijn prille leeftijd nog wel iets mee te maken hebben :P

j.demoor
Berichten: 10360

#8 , 09 mar 2010 10:26

“Art.32.Behoudens de algemene wijzen waarop de verbintenissen te niet gaan, nemen de verbintenissen voortspruitende uit de door deze wet geregelde overeenkomsten een einde :1° door afloop van de termijn...”(3 JULI 1978. - Wet betreffende de arbeidsovereenkomsten).

Indien u op dat ogenblik voldoet aan de toelaatbaarheids- toekenningsvoorwaarden uit het Werkloosheidsbesluit 25 november 1991,dan geniet u vanaf dan werkloosheidsuitkering.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Testie
Berichten: 1

#9 , 20 okt 2010 15:48

Geachte,

Momenteel heb ik een voltijds contract bepaalde duur. Vanaf januari wordt dit eenzijdig door de werkgever omgezet in een halftijds contract bepaalde duur. Eind dit jaar ben ik reeds 2 jaar voltijds tewerkgesteld met een contract bepaalde duur bij dezelfde werkgever. Ik zou graag opnieuw een voltijds contract krijgen, maar wegens het uitblijven van de nodige subsidies aan de werkgever, kan deze volgend jaar enkel een halftijds ipv voltijds contract bepaalde duur bieden. Heb ik recht op werkloosheidsvergoeding?

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”