pesten tijdens opzeg termijn

lanosd
Topic Starter
Berichten: 7

pesten tijdens opzeg termijn

#1 , 02 mar 2010 16:49

Dag allemaal,

Ik ben door mijn huidige werkgever aan de deur gezet, reden omdat ik teveel naar mijn overuren zaaag !!!, volgens hem zijn deze voor de firma en hoeven deze niet worden uitbetaald of omgezet in extra vakantie dagen??? per 3maand 100 a 150 uren

Nu mijn vraag gaat eigenlijk over mijn opzegtermijn, ik moet nog 3maanden uit presteren en mag dan vertrekken, nu wilt hij dat ik sneller vertrek natuurlijk moet ik zelf een papier opstellen dat ik zonder vergoeding de firma wens te verlaten ( zonder opzeg termijn) ik wil dit wel maar zonder mijn 3maanden loon te laten vallen, is toch normaal heb nog geen ander werk.

ik wens niet op zijn aanbod in te gaan en van zijn kant begint hij mij nu het leven zuur te maken zoals Eco-checks en maaltijdchecks achter te houden (andere collega's krijgen hun M.C maar ik niet), mijn account (systeem) afte sluiten en mij met alle nodige zaken te beschuldigen van commerciële chantage tot werkweigering, wat niet waar is. Ik kan er 's nachts niet meer van slapen en heb hier ook geen ervaring in wat met deze afpersing moet doen, ik heb hem ook al eens aangesproken voor een onderlinge overeenkomst (op papier) maar antwoord mij zeer brut dat ik hier niets te zeggen heb en ik maar moet oppassen want anders gebeuren er zaken die niemand zou willen????..

Ik wens als twee volwassen mensen uit elkaar te gaan, ik heb al eens raad gaan vragen bij bbtk maar zei ondernemen niets.

Ik kan ook mijn tegenopzeg doen maar ben dan mijn 3 maanden loon kwijt wat ik hem ook niet willen gunnen...

Kan ik hier iets tegen doen ??

P.S ik ben een gewone magazijnier, bediende 3jaar dienst
Nooit geen problemen gehad of ander zaken

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
xena

#2 , 02 mar 2010 17:40

.
Laatst gewijzigd door xena op 21 okt 2011 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.

lanosd
Topic Starter
Berichten: 7

#3 , 02 mar 2010 18:07

nee ik werk niet in de haven van antwerpen
Het is in de Bouw sector

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 02 mar 2010 20:15

ik heb hem ook al eens aangesproken voor een onderlinge overeenkomst (op papier) maar antwoord mij zeer brut dat ik hier niets te zeggen heb en ik maar moet oppassen want anders gebeuren er zaken die niemand zou willen????..
niet doen, je verliest je recht op werkloosheid indien je dit doet.

Astrake
Berichten: 60

#5 , 04 mar 2010 12:02

inderdaad niks ondertekenen en geen tegenopzeg doen (tenzij je een andere job hebt gevonden natuurlijk). Ik begrijp eigenlijk niet dat de vakbond niets onderneemt. Je hebt recht op je eco-cheques en maaltijdcheques. Het is de plicht van je werkgever om je die te geven. Onderneemt de vakbond niets, neem dan eens contact op met Inspectie Sociale Wetten. Ik heb trouwens al een vermoeden dat je werkgever je zal blijven pesten tot je toegeeft ofwel geeft hij je een slechte C4.

lanosd
Topic Starter
Berichten: 7

#6 , 05 mar 2010 14:28

Hallo allemaal,

ik heb zelf mijn tegen-ontslag ingediend (zoals hij het wou)

Jullie zullen mms zeggen dat dit heel stom is, ik weet het maar die pesterijen werden mij ook teveel, heb eens goed met mijn familie gesproken en heb hem zijn goesting maar gegeven... toch blijf ik erbij dat we in 2010 leven en zo'n praktijken van de werkgever niet kan,
ik heb ook een gezin die ik moet onderhouden maar niet op zo'n manier dit werd mij even allemaal teveel en om ergere dingen te voorkomen heb ik maar mijn tegen ontslag gegeven waarbij ik meteen direct kon vertrekken (na mijn werkdag af te maken).

Eco-checks en maaltijd checks ging hij nog later op sturen zei hij met een smile, waarschijnlijk zie ik die ook niet meer, maar zal daarvoor nogmaals naar het syndicaat bellen.

Om nog maar te zwijgen van de gepresteerde overuren die niet zijn uitbetaald...

Groeten

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”