Voorcontract - intentieverklaring

kkyser_soze
Topic Starter
Berichten: 2

Voorcontract - intentieverklaring

#1 , 30 nov 2005 09:55

Mijn toekomstige werkgever kan mij nog geen arbeidsovereenkomst voorleggen (startdatum: 1 januari 2006), doch wel een "intentieverklaring", waarbij hij zich ertoe verbindt 9 maanden schadevergoeding te betalen indien het contract door zijn toedoen toch niet kan getekend worden. Wat is de (juridische) waarde van zo'n voorcontract?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bart
Beheerder
Berichten: 404
Juridisch actief: Ja

#2 , 30 nov 2005 18:47

Moeilijk om te zeggen zonder de concrete inhoud van die verklaring te kennen, doch zo'n overeenkomst tussen mogelijk toekomstige werkgever en mogelijk toekomstige werknemer is in principe afdwingbaar. (in de vorm van het bekomen van schadevergoeding zoals bepaald werd in uw overeenkomst)

Bibendum
Berichten: 94

#3 , 30 nov 2005 21:39

Mijn toekomstige werkgever kan mij nog geen arbeidsovereenkomst voorleggen (startdatum: 1 januari 2006), doch wel een "intentieverklaring", waarbij hij zich ertoe verbindt 9 maanden schadevergoeding te betalen indien het contract door zijn toedoen toch niet kan getekend worden. Wat is de (juridische) waarde van zo'n voorcontract?
Opletten met de zinsnede "door zijn toedoen" .... Als jij uw contract om een andere reden krijgt ... Ik moet er geen tekening bij maken zeker ?
Dan kan je om uw 9 maand loon fluiten! Opletten dus, ik zou er mij niet op vastpinnen.
Doch een mooi initiatief van uw werkgever in spe, niet wantrouwen!

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”