onslag nemen tijdens proef (statutair)

Lilacx
Topic Starter
Berichten: 8

onslag nemen tijdens proef (statutair)

#1 , 16 feb 2010 13:24

Zoals de titel het al zegt. Hoe zit het juist als je jou ontslag wil nemen tijdens de proefperiode. Dit is wel voor een statutaire en leidinggevende functie. Geloof het of geloof het niet maar zelfs de personeelsdienst kan hier geen antwoord op geven. :roll:

Gezien dit statutair op proef is, zouden normaal gezien dezelfde normen als een contractueel gelden. Speel het een rol indien de functie leidinggevend is?

Ben vollop aan het solliciteren maar ik weet niet met welke termijn ik rekening moet houden voor mijn opzeg. Een week, een maand, drie maand of tot einde proef??? Begint de termijn te lopen vanaf de kennisgave of nadat het werd opgenomen in het college?

Mocht iemand me hier mee kunnen helpen, dan zou het solliciteren toch al iets vlotter kunnen verlopen.

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
xena

#2 , 17 feb 2010 08:12



Gezien dit statutair op proef is, zouden normaal gezien dezelfde normen als een contractueel gelden. Speel het een rol indien de functie leidinggevend is?
er is geen arbeidsovereenkomst hoe kan je dan een vergelijking maken ?

in principe moet je de voorzitter van het college aanschrijven en een kopie ervan aan de personeelsdienst . maar als jullie het niet weten hoe kunnen wij dan weten wat er in jullie statuten staat ? ik heb als erkende havenarbeider ook een statuut en wij hebben ook een proefperiode wil maar zeggen dat er meerdere vormen van statutairen zijn . wij moeten de administratieve commissie aanschrijven en de volgende week kunnen wij ter zitting ons statuut beeindigen zonder opzegperiode .

Lilacx
Topic Starter
Berichten: 8

#3 , 17 feb 2010 12:13

Hey,

Toch al bedankt voor het antwoord. Ik weet het is een beetje een vervelende situatie. Heb gewoon een college beslissing dat ik als statutair (leidinggevend op B-niveau) aangeworven wordt en dat de proefperiode een jaar zal duren. Verdere gegevens heb ik niet en kan ik ook nergens verkrijgen zelfs in de nieuwe rechtspositieregeling en het personeelsreglement vind ik hier niet over terug. Noch op de personeelsdienst, noch bij de vakbond weten ze wat ze hier moeten mee aanvangen. Blijkbaar is het een primeur dat iemand zijn opzeg wil geven tijdens die proefperiode :?

Maar zoals u zelf al zegt: wie kan het dan wel weten? Hmm, desnoods het einde van de proef afwachten en geen definitieve aanstelling aanvaarden?

Reclame

Rikderee
Berichten: 65

#4 , 22 feb 2010 16:27

Hey,

Toch al bedankt voor het antwoord. Ik weet het is een beetje een vervelende situatie. Heb gewoon een college beslissing dat ik als statutair (leidinggevend op B-niveau) aangeworven wordt en dat de proefperiode een jaar zal duren. Verdere gegevens heb ik niet en kan ik ook nergens verkrijgen zelfs in de nieuwe rechtspositieregeling en het personeelsreglement vind ik hier niet over terug. Noch op de personeelsdienst, noch bij de vakbond weten ze wat ze hier moeten mee aanvangen. Blijkbaar is het een primeur dat iemand zijn opzeg wil geven tijdens die proefperiode :?

Maar zoals u zelf al zegt: wie kan het dan wel weten? Hmm, desnoods het einde van de proef afwachten en geen definitieve aanstelling aanvaarden?
Ik zat ook in een proefperiode voor een statutaire functie bij een gemeente, echter de sfeer lag mij totaal niet. Heb ander werk gevonden, heb mijn ontslag gegeven, dat is voor het college en de volgende gemeenteraad gekomen en drie dagen na mijn ontslag was ik al aan het werk bij mijn nieuwe werkgever.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”