Ontslag voorafgaandelijk aan overname handelszaak

julio
Topic Starter
Berichten: 1

Ontslag voorafgaandelijk aan overname handelszaak

#1 , 15 feb 2010 23:07

Ik werk sedert 1992 voor mijn huidige werkgever. Sedert ongeveer 1 jaar horen wij geruchten ivm een overname van de (zijn) handelszaak. Tot nog toe hebben wij nog niets concreets gehoord. Eind december zei hij me dan dat ik een aangetekende brief zou ontvangen met mijn ontslag maar dat ik me geen zorgen moest maken, ik zou worden aangenomen door de overnemer van zijn handelszaak.
Ik kreeg inderdaad aangetkend mijn ontslag, getekend door mijn huidige werkgever en de kandidaat-overnemer (???). In januari ben ik dan gaan praten met de kandidaat-overnemer . er blijkt nog steeds geen getekende overeenkomst te zijn voor overname maar ik kreeg bevestigd dat deze weldra(??) zou gebeuren. Ook kreeg ik te horen dat ik niet meer voor mijn nieuwe werkgever zou moeten werken. Kortom, mijn contract werd dus blijkbaar niet overgenomen.
Enkele vraagjes:
Mag de kandidaat-overnemer meetekenen op mijn ontslagbrief?
Op de ontslagbrief staat: " opzeg.... met ingang van 01/01/2001 tot einde van de wettelijk voorzien opzegperiode". Moet hier niet effectief een datum staan?
Wat indien de handelszaak voor einde van mijn opzeg overgenomen wordt? Mijn opzeg loopt normaal af op 31/12/2010. Blijkbaar zal de zaak al op 01/07/10 worden overgedragen.
Had mijn huidige werkgever recht om me te ontslaan of mag dit niet, wetende dat de zaak wordt overgedragen? Vermoedelijk werd ik ontslaan op vraag van de kandidaat -overnemer.
Wie kan helpen??

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
xena

#2 , 16 feb 2010 02:28

.
Laatst gewijzigd door xena op 21 okt 2011 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.

kroket2003
Berichten: 2

#3 , 02 mei 2010 22:25

cfr vraag van julio - zijn er hier nog mensen die een reactie kunnen posten ?

Zit in vergelijkbare situatie als julio.

Wat is "wettelijk voorziene opzegperiode" : de periode volgens de 'CAO' of deze die volgens 'wet claeys' berekend kan worden ? Wie "kiest" voor één van de beide ? En kan je je hier tegen 'verzetten' (procedure ?)

thxs

Reclame

kroket2003
Berichten: 2

#4 , 02 mei 2010 22:27

cfr vraag van julio - zijn er hier nog mensen die een reactie kunnen posten ?

Zit in vergelijkbare situatie als julio.

Wat is "wettelijk voorziene opzegperiode" : de periode volgens de 'CAO' of deze die volgens 'wet claeys' berekend kan worden ? Wie "kiest" voor één van de beide ? En kan je je hier tegen 'verzetten' (procedure ?)

thxs

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”