ex-werkgever verspreid leugens

Nils
Topic Starter
Berichten: 5

ex-werkgever verspreid leugens

#1 , 11 feb 2010 12:41

het zit zo, ik zit hier al de laatste 14 maanden thuis zonder werk (met uitzondering enkele losse dagen interim opdrachten).
nu heb ik al bij een aantal bedrijven sollicitaties gedaan, maar die zijn niet goed uitgekomen door ofwel onvoldoende kennis of negatieve feedback van ex-werkgevers.

het is van die laatste dat ik namelijk al veel mooie jobaanbiedingen ben misgelopen. ik ben een heel goede en gemotiveerde werknemer, maar 1 van de bedrijven waar ze referenties opvragen over mij zit constant leugens over mij te vertellen (bv, te weinig initiatief, te traag,...).
dit heb ik vandaag nu voor de zoveelste keer weer tegen gekomen en ik ben die gasten meer dan zat.

ik heb deze morgen naar het interim bureau geweest die me bij de werkgever ging voorstellen, ik heb hen gevraagd naar dat berijf terug te bellen om uit te zoeken welke ex-werkgever mij constant zit zwart te maken. eveneens ben ik al naar de ABVV geweest, maar die zegt dat ze er niets tegen kunnen doen (alwer, waarom betaal ik in feite nog lidgeld bij die gasten).

mijn vraag is: als ik te weten kom welk bedrijf er mij zit zwart te maken, welke acties kan ik ondernemen, want in deze tijd van crisis kan ik die leugenaars missen als kiespijn.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Tope
Berichten: 916

#2 , 11 feb 2010 13:39

Wel erg dat een goede en gemotiveerde werknemer zoals jij belaagd wordt door al die 'leugenaars'...

Of wordt het misschien tijd om jezelf eens in vraag te stellen?

bartvdv
Berichten: 1911

#3 , 11 feb 2010 16:15

zit constant leugens over mij te vertellen (bv, te weinig initiatief, te traag,...).
Dit soort uitspraken kun je moeilijk beschouwen als "leugens vertellen", maar vallen eerder onder "een persoonlijke opinie". En vormen dan ook een povere grond voor laster en eerroof. Is deze werkgever de enige die dat vindt? Hoe zit het met jouw andere referenties?

Mocht iemand mij bellen en vragen stellen over een van mijn ex-werkneemsters, dan zou ik hetzelfde vertellen. Maar dat is alleen maar mijn opinie. Waarschijnlijk heeft ze elders wel haar draai gevonden en zijn ze zeer tevreden over haar.

Reclame

Nils
Topic Starter
Berichten: 5

#4 , 11 feb 2010 16:16

Wel erg dat een goede en gemotiveerde werknemer zoals jij belaagd wordt door al die 'leugenaars'...

Of wordt het misschien tijd om jezelf eens in vraag te stellen?
en wat wil je daar nu mee zeggen?
ik heb vele interim opdrachten gedaan en heb nog nooit klachten gehad, anders zouden ze mij niet terug vragen :x
ik heb deze vraag hier gesteld om een serieus antwoord te krijgen, en niet om op sarcastische wijze beledigd te worden, heb al problemen genoeg.

het bedrijf kan bij 2 ex-werkgevers referenties ophalen, Bedrijf A: mijn eerste werkplek, heb daar 9 maanden gewerkt als metaalbewerker, hier komen vermoedelijk de leugens vandaan, heb eerder al problemen gehad met hen hierover.
Bedrijf B, mijn laatste werkgever, heeft altijd al positieve dingen over mij gezegt en was altijd tevreden over mij.

bij Bedrijf A was mijn reden van vertrek dat ze na een fusie mijn afdeling naar een ander toeleveringsbedrijf in Czechië overplaatsten, wardoor ik zonder werk kwam te zitten.
bij Bedrijf B was het door het begin van de crisis dat er geen werk meer binnen kwam, en zij hebben dan mijn contract stopgezet.
het is van bedrijf A dat alle geruchten begonnen waren, als ik zo slecht was, waarom hebben ze mij dan daar zolang gehouden met interim week-contracten.

dus kan er iemand mij AUB en seriues antwoord geven?

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”