heb mijn ontslag gekregen tijdens ziekenkas, wat nu?? dringe

djke
Topic Starter
Berichten: 4

heb mijn ontslag gekregen tijdens ziekenkas, wat nu?? dringe

#1 , 30 aug 2006 23:25

ben sinds een jaar indienst van een firma als comm afgevaardigde.
sinds een ongeval 4 weken geleden ben ik in ziekteverlof. Maandag kreeg ik hiervan een verlening van zes weken en mijn baas heeft me met deze reden mijn ontslag gemeld. Vandaag is het woensdag en OVERMORGEN moet ik mijn ontslagbrief gaan tekenen, mijn gsm is al afgesloten ?n ik moet mijn wagen binnen leveren (en laptop fax enzz) ze zetten mij tijdens mijn ziekte zonder werk, zonder auto en zonder telefoon, is dit juridisch allemaal wel verantwoord?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#2 , 30 aug 2006 23:58

Ik vermoed U bediende bent! (gelieve te verbeteren indien dit niet zo is)

Art. 37. ? 1. Is de overeenkomst voor onbepaalde tijd gesloten, dan heeft ieder der partijen het recht om die te be?indigen door opzegging aan de andere....Art.39.? 1. Is de overeenkomst voor onbepaalde tijd gesloten, dan is de partij die de overeenkomst beeindigt zonder dringende reden of zonder inachtneming van de opzeggingstermijn vastgesteld in de artikelen...82...gehouden de andere partij een vergoeding te betalen die gelijk is aan het lopend loon dat overeenstemt hetzij met de duur van de opzeggingstermijn, hetzij met het resterende gedeelte van die termijn...De opzeggingsvergoeding behelst niet alleen het lopende loon, maar ook de voordelen verworven krachtens de overeenkomst...(3 JULI 1978, WAO).

djke
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 31 aug 2006 01:01

dus als ik het goed begrijp moet ik mijn wagen dan nog kunnen houden gedurende de opzeg of niet?

Reclame

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#4 , 31 aug 2006 01:41

Mijns inziens is er geen sprake van een opzeg...

Het VERLIES van die voordelen (auto,laptop,gsm enz.) moet vergoed worden.

djke
Topic Starter
Berichten: 4

#5 , 31 aug 2006 01:54

bedankt voor het antwoord, zijn er wettelijk bepaalde bedragen aan welke ik mij hiervoor moet verwachten, ik moet nl vrijdag mijn ontslagbrief gaan tekenen en wil dat het in orde is

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#6 , 31 aug 2006 02:11

Dit zijn vragen die uw vakbond kan beantwoorden.

Bart
Beheerder
Berichten: 404
Juridisch actief: Ja

#7 , 31 aug 2006 08:06

Ik denk ook dat u hiermee best rechtstreeks naar uw vakbond stapt. De "juiste" manier om uw situatie te benaderen is te afhankelijk van teveel verschillende factoren.

Uw vakbond zal - indien ze dat nodig zou achten - desnoods zelf een raadsman op de zaak zetten.

Succes + goede moed

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”