verandering uurrooster

xena
Topic Starter

#16 , 10 feb 2010 19:08

xena, uw overzicht van dagen geldt voor arbeiders, niet voor bedienden
ik zal mij een nieuwe glazen bol moeten aanschaffen denk ik
"ik werk 37u in een 5 dagenweek (8 uur per dag + vrijdag 5 uur). Wens over te schakelen naar 4 dagen , maar wel 37 uur blijven doen door dus andere dagen langer te werken. Heeft dit gevolgen voor vb. verlof, pensioen enz.."

heb hier toch andere gegevens dan uw vakbond
voor de formules inzake uw verlof bediende worden geacht ;
25dagen per maand 6 dagenweek te werken
20,83dagen in de 5 dagenweek " "
16,66dagen in de 4 dagenweek " "

indien uw vakbond gelijk heeft blijft u 20 dagen verlof behouden en kan u 5 weken verlof nemen , wat denk je daar zelf van ?
indien u rekent met 16,66dagen ipv 20,83 zal u maar 16 dagen verlof hebben ipv 20 en in feite komt de berekening op hetzelfde neer als voor arbeiders , 24 delen door 6 en dan x 4
u zal dus maar 16 betaalde dagen verlof hebben het totale bedrag vakantiegeld zal toch gelijk zijn omdat u (in verhouding) meer per dag zal ontvangen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
kirederf
Topic Starter

#17 , 12 feb 2010 07:58

xena,
idd je hebt gelijk
bedankt voor uw inbreng

ergens is het idd logisch. ik zou 4 weken verlof hebben zoals vroeger , maar nu komt dit neer op 16 dagen, omdat ik de vrijdagen sowieso al thuis ben

groeten

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”