Vrijgesteld van arbeidsprestaties tijdens opzeg

John_Doe
Topic Starter

Vrijgesteld van arbeidsprestaties tijdens opzeg

#1 , 04 feb 2010 14:20

Besten,

Ik bevind mij in volgende situatie:

Ik heb mijn ontslag ingediend bij mijn werkgever, met inachtneming van alle wettelijke formaliteiten (opzegperiode,...). De opzegperiode loopt, zoals we gezamenlijk overeenkwamen, af eind februari.

Wegens de verslechterde relaties op het werk sinds dit ontslag, staat de werkgever mij een zgn. "garden leave" toe zodat ik wordt vrijgesteld van alle arbeidsprestaties en dus onmiddellijk kan vertrekken. Dit 3 weken vóór het einde van de opzegperiode.

Kan ik al beginnen werken bij mijn nieuwe werkgever tijdens deze "garden leave"? Of ben ik eigenlijk verplicht van 3 weken thuis te zitten en mij te laten betalen?

Alvast hartelijk bedankt als iemand mij hieromtrent kan adviseren.

Mvg,

JD.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Astrake
Berichten: 60

#2 , 04 feb 2010 18:00

Indien je huidige werkgever op papier zet dat je nog betaald bent tot einde van je opzeg maar niet meer hoeft te presteren, staat je niks in de weg om reeds een andere job aan te vangen. Zelfs niet als je zelf ontslag hebt genomen. Je zal dan wel dubbel loon ontvangen en dus meer belast worden.

John_Doe
Topic Starter

#3 , 04 feb 2010 18:41

Bedankt Astrake voor jouw reactie. Ik hoopte dat dit het antwoord zou zijn...

Verandert hetvolgende wat in de overeenkomst werd afgesproken hier niets aan:

"...arbeidsovereenkomst wordt beëindigd per 28 februari, echter de werknemer wordt vanaf heden vrijgesteld van alle arbeidsprestaties..."

De arbeidsovereenkomst is dus eigenlijk niet verbroken en blijft bestaan. Impliceert dit dat ik tijdens de overeenkomst geen andere arbeidsbetrekking mag hebben?

Vriendelijke groet,

JD

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”