Ik krijg mijn ontslag niet

An1703
Topic Starter
Berichten: 4

Ik krijg mijn ontslag niet

#1 , 11 jan 2010 11:53

Hallo,
Ik zit in een speciale situatie, ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik ben sinds 14/12/2009 terug uit ouderschapsverlof.
Ik werk als administratief bediende.
Onze firma gaat blijkbaar sluiten en al mijn collega's zijn al ontslagen.
Mij kunnen ze ook ontslagen want ik ben wel beschermt door ouderschapsverlof, maar niet als het om economische reden is.
De directeur heeft een deal gesloten dat hij maar 1 dag per week moet komen, dus al de opkuis komt op mijn schouders.
Er zijn nog wat lopende zaken waarvoor afspraken zijn gemaakt met klanten.
Ondertussen heb ik alles gedaan. Ik heb helemaal niks meer om handen, alleen 1x per week overlopen met de directeur wat hij nog moet doen en daarvan een lijst bijhouden.
Ik heb nog steeds mijn ontslag niet gehad.
Nu wil men dat ik bij een zusterfirma (waar ik niet voor werk en geen contract bij heb) die in hetzelfde gebouw zit ga archiveren. Ik zou dus de verschillende afdelingen moeten afgaan en overal moeten gaan klasseren en archiveren.
Dit moest ik zelfs bij mijn eigen job niet doen. Ik had een bediendejob met inhoud en verantwoordelijkheid.
Ik heb echt het gevoel dat er geprofiteerd wordt van mij en dat men misschien hoopt dat ik zelf vertrek.
Als mijn job gedaan is, zijn ze dan niet verplicht mij te ontslaan met onmiddellijke ingang en mij uit te betalen? Mogen ze mij zomaar inzetten bij een zusterfirma? Ik ben geeneens in mijn opzeg, dus dat is eigenlijk een wijziging van mijn functie buiten mijn wil.

Alvast bedankt!
Groetjes,
An

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
xena

#2 , 11 jan 2010 12:46

dus dat is eigenlijk een wijziging van mijn functie buiten mijn wil.
strikt genomen kan u dan de verbreking van de arbeidsovereenkomst vaststellen maar u moet het bewijs leveren en er is een bedrijf in moeilijkheden en u heeft momenteel dit al onvoorwaardelijk aanvaard , indien u op de arbeidsrechtbank geen gelijk krijgt moet u een verbrekingsvergoeding + gerechtskosten betalen . zeker is dat u geen recht hebt op een werkloosheidsuitkering ook al wint u de zaak ingevolge art.44 werkloosheidsbesluit 25/11/1991 gezien u werkloos word afhankelijk van uw wil .
wees bijzonder voorzichtig indien u zou vragen voor u te ontslaan zeker zonder getuigen want dit is een gegronde reden voor een ontslag om dringende reden .

An1703
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 11 jan 2010 19:41

Alvast bedankt voor de reactie.
Het is niet zo dat ik wil ontslagen worden. Ik had hier graag nog lang blijven werken. Het is vooral dat ik helemaal niets om handen heb. Ik heb echt niets te doen. En dan vind ik het jammer dat men mij zomaar kan gebruiken voor de "rotklusjes" en dat ik daar niks kan aan doen...

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”