medisch ongeschikt

P.C.
Topic Starter
Berichten: 5

medisch ongeschikt

#1 , 12 dec 2009 07:23

Ik werk bij defensie.

Onlangs werd ik medisch ongeschikt verklaart.
Ik moet dus op pensioen.

Tevoren werd er een tuchtprocedure opgestart tegen mij.
Het advies van de onderzoekscommissie luidde: zijn de feiten bewezen ? Het antwoord was: Neen bij unanimiteit van stemmen.

Doch moet daarna nog het dossier naar de minister van landsverdediging, die de definitieve onschuld moet uitspreken. Wij ontvingen tot op vandaag nog geen officieel document waarbij ik volledig onschuldig verklaart wordt.

Nu zegt reglement: DGHR-REG-MEDIS-001 d.d. 25.02.2006:

“Het gebeurt dat de militair tegelijkertijd aan meerdere procedures onderworpen wordt die het verlaten van de dienst tot gevolg kan hebben. In dergelijk geval mogen de procedures terzelfdertijd gevoerd worden. Geen enkele procedure beïnvloedt de verschijning voor de MCGR, die een beslissing neemt over de medische geschiktheid van de militair.
b. Uitzondering
(1) geen enkele oppensioenstelling voortvloeiende uit de toepassing van de militaire pensioenen mag worden uitgesproken zolang de militair vatbaar is om het departement Defensie te moeten verlaten op grond van feiten voor dewelke deze het onderwerp van een beschuldiging uitmaakt.”


Vraag 1) Maak ik een grote kans voor de raad van state om de pensionering om medische reden aan te vechten ?

Vraag2) Indien de raad van state oordeelt dat de pensionering om medische reden niet mocht uitgesproken worden, en zij verklaren deze nietig, en schorsen de tenuitvoerlegging, moet defensie dan met terugwerkende kracht mij terug in de getalsterkte opnemen vanaf de datum van oppensioenstelling en mij bijgevolg mijn loon uitbetalen sedert deze datum ?

Mvg.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding