onstlag medische reden om geen dringende redenen te krijgen

psycho
Topic Starter
Berichten: 6

onstlag medische reden om geen dringende redenen te krijgen

#1 , 08 dec 2009 14:44

een tijdje geleden kreeg ik woorden met mijn baas. ik ben nu al een jaar gestalkt door een ex-vriend van mij en op den duur weegt dat op mij waardoor ik ook begon te roepen en te tieren. dus ik heb mij thuis gezet wegens ziekte.

de eerste tegendokter van het werk ik kreeg was goedgekeurd, de tweede afgekeurd. van mijn baas mocht ik niet meer binnen en zei me eerst dat ik ontslag ging krijgen wegens dringende redenen. daarna zei hij dat ik het zelfs moest geven zodat ik kon gaan stempelen. zo gezegd zo gedaan.

dus mijn psychiater schreef mij een brief dat ik om medische redenen daar niet meer kon werken. nu zit mijn c4 in de bus waar ik geen vergoeding krijg.

wat nu? krijg ik nooit geen vergoeding? kan ik toch gaan stempelen? kan ik dat nog aanvechten? iemand hulp aub? morgen ga ik zowieso langs bij de vakbond.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 10 dec 2009 09:21

“Art44.Om uitkeringen te kunnen genieten moet de werkloze wegens omstandigheden onafhankelijk van zijn wil zonder arbeid en zonder loon zijn.”(25 NOVEMBER 1991. - Koninklijk besluit houdende de werkloosheidsreglementering).

‘daarna zei hij dat ik het zelfs moest geven zodat ik kon gaan stempelen. zo gezegd zo gedaan.’ houdt in dat u zelf uw arbeidsovereenkomst opzegde en dus NIET ‘wegens omstandigheden onafhankelijk van uw wil zonder arbeid en zonder loon bent’. U bent dus NIET-uitkeringsgerechtigd werkloos.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”