Hallo allen die de moeite doen dit bericht te lezen…
Afgelopen donderdag ben ik met onmiddellijke ingang ontslagen. Gesprek en 15min later stond ik op straat.
Situatie
Vorig jaar mid maart tot eind mei thuis wegens too much. Teruggekeerd in de functie.
Afgelopen juni opnieuw de spreekwoordelijke druppel: 3 weken thuis + 2 weken vakantie.
Dinsdag opnieuw begonnen. Beetje rare terugkomst met leidinggevende die 2 dagen bijna niets zegt (zelfs niet dat er een nieuwe collega begonnen is op de afdeling).
Meeting invite met titel 121 na lange afwezigheid voor donderdagochtend. Ik ga naar de meeting, leidinggevende is er al en meteen ook Head of HR. En dan meteen boem ter zake: we beëindigen je contract met onmiddellijke ingang. Je motivatie is beneden alle peil, je kan niet leveren wat je verwacht en je beïnvloedt de resultaten van het team (waarvan laatste 3 maanden 4 personen ziek zijn of vertrokken!!) op negatieve wijze. Graag pc inleveren en je mag vertrekken met verder info ivm opzegvergoeding.
Maandag krijg ik de dading, met volgende stellingen: De omschrijving dat er onderhandeld werd, wederzijdse toegevingen gebeurd zijn en dat ik uitdrukkelijk akkoord ga met de motivering.
To-taal niet hoe het gegaan is.
Verder wordt er als reden voor ontslag “reorganisatie” opgegeven….
Ik heb HR laten weten dat ik niet akkoord ben met wat daar beschreven is.
Verder werd er in de loop van donderdag (dag van ontslag) een mail gestuurd naar de organisatie om te melden dat ik niet meer voor het bedrijf werk en dat als gevolg hiervan, de functie openstaat en geïnteresseerde personen kunnen solliciteren. Kan dit zomaar nadat reorganisatie als reden gegeven is?
Mijn concrete vraag: wat doe ik? Teken ik alsnog ondanks de onwaarheden of zijn er andere opties?