hallo,
Toen ik mijn werkgever verliet werd ook het leasecontract beeindigd. Groot was mijn verbazing toen mijn (ex-) werkgever mij liet weten dat ik 1160 € moest betalen voor de "beschadigingen" aan het voertuig. De auto was meer dan 4 jaar oud en had 185 000 km op de teller. Bij navraag bleek dat Athlon (want daar gaat het over) de auto had laten screenen door VAB fleet services. VAB had 4 krasjes gevonden en Athlon rekent 250 euro aan per kras(!). Nu bestaat er een norm , de renta norm (overeenkomst tussen de lease maatschappijen)(http://www.renta.be/nl/87) die stelt dat er voor mijn auto meer dan 12 krasjes mogen beschouwd worden als normaal gebruik maw. zonder schade kosten. De 4 krasjes op mijn auto vallen daar zeker onder want ze waren nauwlijks zichtbaar.
Athlon past hier een slimme/vuile truuk toe: ze laten een derde partij (VAB, die dus mee in het komplot zit) de wagen screenen, zo heeft Athlon het niet gedaan. En VAB wast zijn handen ook in onschuld want zij fakturen de klant toch niet en de werkgever (Verizon NV in mijn geval) trekt de som gewoon af van het achterstallig loon wat vlg mij niet wettelijk is.
Zo ben ik dus in de tang genomen. Voor 1160 € ga je geen rechtzaak aanspannen, dat weet Verizon goed genoeg. Dus in deze combine zitten 3 partijen en ik ben de sigaar.
Voor mij is het duidelijk dat Athlon deze gangsterpraktijk toepast om hun slechte financiele situatie wat op te fleuren maar Verizon NV gaat hier toch in de fout?
Wat kan ik doen?
wroggeman
PS. hoogst waarschijnlijk wordt deze herstelling nooit uitgevoerd maar wordt de wagen gewoon op transport naar het oostblok gezet.